www.wimjongman.nl

(homepagina)


Wat is de 'Opname'? Zegt de Bijbel echt dat alle ware volgelingen van Jezus op een dag plotseling zullen verdwijnen?

ALL ISRAEL NEWS brengt nieuwe profetievideo uit in deze innovatieve serie.

Joel C. Rosenberg | Gepubliceerd: 16 september 2024

()

LEXINGTON, KENTUCKY - Lynn en ik zijn vrijdag in de Verenigde Staten aangekomen om te beginnen aan een spreekbeurten van een maand.

Onze doelen zijn eenvoudig: Evangelische christenen in het hele land helpen om de 7 oktober oorlog die vanuit alle richtingen tegen Israël wordt gevoerd beter te begrijpen; om beter te begrijpen hoe de Heer ALL ISRAEL NEWS, ALL ARAB NEWS en The Joshua Fund gebruikt om Israël en haar buren op kritieke manieren te zegenen te midden van deze wrede voortdurende oorlog; en om Evangelische christenen aan te moedigen om met ons in gebed te staan en te overwegen om een fiscaal aftrekbare donatie te doen om deze non-profit ministeries te helpen om op missie te blijven.

Dat gezegd hebbende, hebben mijn collega's en ik net voordat we uit Israël vertrokken een gloednieuwe video geproduceerd voor onze lopende serie die bekend staat als “The Bible Prophecy Project”.

Ondanks de populariteit van de serie - met zijn miljoenen views - onderbrak de urgentie van het verslaan en analyseren van de oorlog onze mogelijkheid om nieuwe afleveringen te maken. Maar we zijn zeer vereerd dat we het doel en de kracht van Bijbelprofetie weer kunnen uitleggen in dit creatieve en makkelijk te begrijpen formaat.

We hopen dat je deze nieuwe video nuttig vindt. Deel hem alsjeblieft met familie en vrienden op sociale media. En pastors en jeugdleiders, laat deze video's alsjeblieft zien aan je gemeente en vooral aan de jongeren die je onder je hoede hebt.

Klik op de video om te kijken of lees het transcript hieronder.

Bijbelprofetie beschrijft een verbazingwekkende gebeurtenis die zal plaatsvinden in de “laatste dagen”.

Plotseling, “in een oogwenk”, vertelt de Bijbel ons dat elke ware, oprechte, “wedergeboren” volgeling van Jezus Christus in de hele wereld zal verdwijnen.

Dat wil zeggen, ze zullen van deze aarde worden “weggerukt” om de Heer Jezus Christus in de lucht te ontmoeten in een gebeurtenis die Bijbelgeleerden “de Opname” noemen.

Door de jaren heen hebben Christenen geprobeerd om de Opname, dit concept, vast te leggen in schilderijen, boeken en films. De bekendste poging was een serie romans in de jaren 90 en begin 2000, de Left Behind serie.

De boeken probeerden zich voor te stellen hoe het zou kunnen zijn als de Opname zou plaatsvinden en christenen plotseling van de planeet zouden verdwijnen, en wat het effect zou zijn op de rest van de wereld, op mensen die niet werden opgenomen maar op aarde achterbleven, en hoe zij zouden omgaan met alle andere Bijbelprofetieën uit het Boek Openbaring die na de Opname zouden plaatsvinden, in de aanloop naar de wederkomst van Jezus Christus en Zijn terugkeer naar de aarde.

De serie werd geschreven door Dr. Tim LaHaye, een van de beroemdste Bijbelprofetieleerlingen van de twintigste eeuw, en New York Times bestsellerauteur Jerry Jenkins, en groeide uit tot een internationaal fenomeen met meer dan 65 miljoen verkochte exemplaren.

Maar het begrip van de Opname door christenen dateert natuurlijk al van ver voor de geschriften van Tim LaHaye en Jerry Jenkins, tweeduizend jaar geleden.

Daarom is dit een profetisch scenario dat een nadere beschouwing waard is.

Wat betekent het woord “Opname”?

Wat betekent het woord “Opname” eigenlijk?

De beroemdste passage die beschrijft wat theologen de Opname noemen staat in 1 Tessalonicenzen 4:13-18.

De apostel Paulus schrijft dit:

Maar wij willen niet dat u onwetend bent, broeders, over hen die ontslapen zijn, opdat u niet bedroefd zult zijn zoals de rest die geen hoop heeft. Want als wij geloven dat Jezus is gestorven en is opgestaan, dan zal God ook hen die in Jezus ontslapen zijn, bij zich brengen. Want dit zeggen wij u door het woord van de Heer, dat wij die leven en blijven tot de komst van de Heer, niet zullen voorafgaan aan hen die ontslapen zijn. Want de Heer zelf zal met een schreeuw, met de stem van de aartsengel en met de bazuin van God neerdalen uit de hemel, en de doden in Christus zullen het eerst opstaan. Dan zullen wij, die leven en overblijven, samen met hen worden opgenomen in de wolken om de Heer te ontmoeten in de lucht, en zo zullen wij altijd bij de Heer zijn. Troost elkaar daarom met deze woorden.

Hoewel het woord “Opname” zelf niet voorkomt in moderne Engelse vertalingen van de Bijbel, is het concept geworteld in de Schrift.

Het woord zelf komt uit de Vulgaat, de Latijnse vertaling van de Bijbel.

In 1 Tessalonicenzen 4:17, in het bijzonder in de Vulgaat, wordt het Griekse woord harpazō vertaald als “rapturo”, wat betekent “met geweld grijpen, wegvoeren; aangrijpen, gretig voor zichzelf opeisen; of wegrukken of wegnemen”.

De meeste Engelse vertalingen van de Bijbel hebben het woord harpazō daarom vertaald als “gegrepen.”

Maar Engelstalige bijbelgeleerden die de Latijnse Vulgaat bestudeerden, besloten dat het woord “opname”, gebaseerd op “rapturo”, een bruikbare en geschikte term was om het bijbelse concept van gelovigen die plotseling van de wereld worden verwijderd, uit te drukken.

Dr. Mark Hitchcock en Dr. Thomas Ice, twee bijbelgeleerden, hebben opgemerkt dat “Als je toevallig een exemplaar van de Latijnse Vulgaat op de kop tikt bij een garageverkoop, gemaakt door Hiëronymus in het begin van de jaren 400, dan vind je inderdaad het woord Opname....De Vulgaat was de belangrijkste Bijbel van de middeleeuwse Westerse kerk tot aan de Reformatie. Tot op de dag van vandaag is het de primaire Latijnse vertaling van de Rooms-Katholieke kerk.... Het zou niemand moeten verbazen dat een Engels woord dat vandaag de dag regelmatig gebruikt wordt, ontwikkeld is uit het Latijn. Dat woord is natuurlijk (Rapture) Opname.”

Hoe beschrijft de Bijbel de Opname?

Hoe beschrijft de Bijbel de Opname? Wat gebeurt er eigenlijk tijdens de opname?

In 1 Tessalonicenzen 4:13-18 vinden we belangrijke aanwijzingen over de Opname.

Onder andere:

Ten eerste wil God niet dat gelovigen onwetend of “ongeïnformeerd” zijn over de laatste dagen of over de Opname zoals mensen die “geen hoop hebben” (v. 13).

Integendeel, de Heer wil dat gelovigen zich bewust zijn, er klaar voor zijn en zelfs verwachten dat “zij die in Jezus ontslapen zijn” (wedergeboren gelovigen die lichamelijk gestorven zijn) in de laatste dagen worden opgewekt - “de doden in Christus zullen het eerst opstaan”, schreef Paulus. (vers 14, 16).

De Heer wil ook dat gelovigen die in de laatste dagen nog leven zich bewust zijn van, klaar zijn voor en in verwachting zijn van het feit dat we tijdens de Opname verenigd zullen worden met de Heer Jezus Christus en met opgestane gelovigen (vs. 15-16).

Tijdens de Opname zal de Heer Jezus Christus neerdalen uit de hemel met een schreeuw, met de aartsengel van God en met het geluid van de bazuin van God (vs. 16).

Dat is wat Paulus ons schreef, wat betekent dat tijdens de Opname, als de Heer uit de hemel neerdaalt, gelovigen, mensen die echte wedergeboren volgelingen van Jezus Christus zijn, die op dat moment leven, zullen worden opgenomen, zullen worden weggerukt van de aarde om de Heer in de lucht te ontmoeten (v. 17).

In tegenstelling tot de tweede komst van Jezus Christus, wanneer hij fysiek landt op de Olijfberg en de Olijfberg in tweeën splijt, in Jeruzalem, en zijn duizendjarige heerschappij instelt, komt Jezus Christus tijdens de opname niet helemaal naar de aarde. Hij komt slechts gedeeltelijk naar beneden - volgens de apostel Paulus - om ons te ontmoeten en ons naar de hemel te brengen, waar we bij Hem zullen blijven totdat we ons bij Hem voegen en naar de aarde komen bij de wederkomst. De sleutel, zo vertellen de Schriften ons, is dat “we altijd bij de Heer zullen zijn”. Christus zal ons nooit meer verlaten of vaarwel zeggen. Integendeel, we zullen altijd aan zijn zijde zijn en Hem altijd aanbidden om wie Hij is en wat Hij voor ons heeft gedaan (v. 17).

We leren meer over de details van de opname in het volgende hoofdstuk van de apostel Paulus aan de kerk in Thessalonica.

Overweeg deze verzen uit 1 Tessalonicenzen 5:1-11:

Wat nu de tijden en de tijdperken betreft, broeders, u hebt er geen behoefte aan dat u iets geschreven wordt. Want u weet zelf heel goed dat de dag van de Heer zal komen als een dief in de nacht. Terwijl zij zeggen: “Vrede en veiligheid!” zal het verderf plotseling over hen komen als weeën over een vrouw met een kind, en zij zullen niet ontkomen. Maar gij, broeders, zijt niet in de duisternis, dat de dag u als een dief zou overvallen; want gij zijt allen zonen des lichts en zonen des dags. Wij zijn niet van de nacht noch van de duisternis; laten wij dus niet slapen zoals anderen, maar laten wij waakzaam en nuchter zijn. Want wie slaapt, slaapt 's nachts, en wie dronken wordt, wordt 's nachts dronken. Maar omdat we van de dag zijn, laten we nuchter zijn, en het borstschild van geloof en liefde aantrekken, en als helm de hoop op redding. Want God heeft ons niet bestemd voor toorn, maar voor het verkrijgen van redding door onze Heer Jezus Christus, die voor ons gestorven is, zodat we, of we wakker zijn of slapen, samen met Hem zullen leven. Bemoedig elkaar daarom en bouw elkaar op, zoals ook u doet.

In deze passage leren we verschillende dingen. We leren dat de Heer ons niet de specifieke tijd gaat vertellen wanneer de Opname zal plaatsvinden (v. 1). In plaats daarvan zal het moment “als een dief in de nacht” zijn - dat wil zeggen, het zal komen op een moment waarop ongelovigen verrast zullen zijn omdat ze niet opletten (v. 2). Ze kennen de Schriften niet en zijn niet op zoek naar de Opname.

Paulus geeft zelfs aan dat wanneer ongelovigen zeggen: “Vrede en veiligheid!”, de Opname zal plaatsvinden en vernietiging (oordeel) zal volgen - en dit alles zal over de wereld komen “plotseling als weeën over een vrouw in verwachting, en zij zullen niet ontkomen” (v. 3).

Dus, hoewel we niet precies weten wanneer of hoe de Opname zal plaatsvinden, lijkt deze niet specifiek te komen in een tijd van intense “weeën” (grote oorlogen, terroristische aanslagen, wereldwijde pandemieën, plagen, etc.), maar op een moment dat dingen lijken te worden losgelaten, wanneer dingen voor de niet-christelijke wereld relatief vrediger en veiliger lijken te zijn dan voorheen (v. 3).

Dit betekent dat de Opname niet kan plaatsvinden tijdens de Verdrukking, want geen enkel weldenkend mens zou een moment tijdens die 7-jarige periode van apocalyptische oorlogen en natuurrampen en vervolging en Goddelijk Oordeel kunnen beschrijven als een tijd van “vrede” of “veiligheid” (v. 3).

Paulus schrijft dat gelovigen niet verrast mogen worden door de Opname, maar “alert en nuchter” moeten blijven (vers 4-8).

Bovendien is de Opname bedoeld om gelovigen aan te moedigen, niet te ontmoedigen, niet te verwarren, niet te vervreemden of te verdelen. Het is bedoeld om gelovigen aan te moedigen. Immers, Paulus vertelt ons dat, omdat we weten dat de Opname zal plaatsvinden en dat de ware Gemeente zal worden gered en uit de wereld zal worden verwijderd voordat de Grote Verdrukking begint, voordat de antichrist tevoorschijn komt en de wereld verovert, omdat we weten dat we als gelovigen “elkaar moeten bemoedigen en opbouwen” (v. 11) in de hoop dat, ook al komen er vreselijke oordelen aan, degenen onder ons die volgelingen van Jezus Christus zijn en werkelijk wedergeboren, die dingen niet zullen meemaken als we tot Christus zijn gekomen voordat de Opname plaatsvindt.

Schijnen andere Schriftgedeelten licht op de Opname?

Schijnen andere passages in het Nieuwe Testament meer licht op de Opname?

Absoluut.

In Johannes 14:1-6 zei de Heer Jezus in een gesprek met zijn discipelen het volgende:

“Laat uw hart niet verontrust zijn; geloof in God, geloof ook in Mij. In het huis van Mijn Vader zijn vele woningen; als het niet zo was, zou Ik het u gezegd hebben; want Ik ga heen om u een plaats te bereiden. Als Ik heenga en een plaats voor jullie bereid, zal Ik wederkomen en jullie tot Mij nemen, opdat waar Ik ben, daar ook jullie zijn. En jullie weten de weg waarheen Ik ga.”

Nu zul je je uit de Schrift herinneren dat Thomas tegen Jezus zei: “Heer, wij weten niet waar U heengaat, hoe weten wij de weg?”

Jezus zei tegen hem: “Ik ben de weg, de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.”

Hier in deze passage in Johannes 14 beloofde Jezus Christus - Jezus de Messias beloofde - de aarde te verlaten om de hemel voor te bereiden op onze komst, en daarna beloofde Hij terug te komen uit de hemel om ons te halen en ons naar de hemel te brengen.

Daarom moeten we ons geen zorgen maken en onze harten niet verontrusten, omdat Hij uiteindelijk zal komen en Zijn gemeente zal redden uit de problemen van deze wereld.

In 1 Korintiërs 15:51-52 schrijft de apostel Paulus dit: “Zie, ik vertel u een geheimenis: wij zullen niet allen slapen, maar wij zullen allen veranderd worden, in een ogenblik, in een oogwenk, bij de laatste bazuin; want de bazuin zal klinken en de doden zullen onvergankelijk opgewekt worden en wij zullen veranderd worden.”

Als Paulus zegt: “We zullen niet allemaal slapen”, bedoelt hij dat niet alle gelovigen fysiek zullen sterven. Met andere woorden, er zal een moment in de geschiedenis zijn waarop gelovigen niet fysiek sterven, maar allemaal veranderd zullen worden. Dat wil zeggen, alle gelovigen zullen op dat moment, hoewel ze niet lichamelijk sterven, geestelijk veranderd worden. Voordat het zover is, zullen sommigen lichamelijk sterven, maar zij zullen opstaan uit de dood en nieuwe onsterfelijke lichamen krijgen. Dat weten we uit de Schriften.

Maar op dit moment in de geschiedenis, wat dat moment ook is, wanneer de opname zal plaatsvinden, zullen gelovigen niet lichamelijk sterven, maar ze zullen in een oogwenk, in een oogwenk, veranderd worden. Tijdens de opname zullen ze Jezus ontmoeten in de lucht en zullen ze nieuwe onsterfelijke, opgewekte lichamen krijgen.

Voorbeelden in de Bijbel van mensen die werden opgenomen

Als ik nadenk over de Opname, dan intrigeert het me dat de Heer ons minstens twee voorbeelden geeft van mensen die in zekere zin werden opgenomen in het Oude Testament.

In het boek Genesis leren we bijvoorbeeld over een rechtvaardige dienaar van de Heer die Henoch heette.

De Bijbel vertelt ons dat “Henoch met God wandelde; en hij was niet, want God nam hem” (Genesis 5:24).

Dat is een interessante passage, toch? Want Henoch gehoorzaamde het woord van de Heer. Hij leefde een rechtvaardig leven door Gods genade terwijl hij zijn fysieke leven op aarde leefde. Maar dan besluit de Heer dat in plaats van te eisen dat Henoch fysiek sterft voordat hij naar de hemel gaat, God Henoch gewoon wegneemt terwijl hij fysiek nog leeft.

Het boek Hebreeën bevestigt deze interpretatie: “Door het geloof werd Henoch opgenomen opdat hij de dood niet zou zien; en hij werd niet gevonden omdat God hem opnam; want hij verkreeg het getuigenis dat hij, voordat hij werd opgenomen, God welgevallig was” (Hebreeën 11:5).

Henoch was de eerste, maar niet de laatste. In het boek 2 Koningen lezen we over de Hebreeuwse profeet Elia. De Heer was zo blij met Elia dat Hij, zoals je je zult herinneren, een wagen van vuur stuurde om de profeet naar de hemel te brengen terwijl Elia nog fysiek in leven was en naast zijn jonge beschermeling, Elisa, liep.

“Terwijl zij voortgingen en spraken, zie, er verscheen een wagen van vuur en paarden van vuur die hen beiden scheidde, en Elia ging op door een wervelwind naar de hemel. Elisa zag het en riep uit: 'Mijn vader, mijn vader, de strijdwagens van Israël en zijn ruiters!' En hij zag Elia niet meer. Toen greep hij zijn eigen kleren en scheurde ze in twee stukken. Hij nam ook de mantel van Elia op die van hem gevallen was en keerde terug en ging aan de oever van de Jordaan staan” (2 Koningen 2:11-13).

De tekst vertelt ons verder dat vijftig Israëlieten, onder de profeten, vervolgens drie volle dagen lang op zoek gingen naar de levende Elia - of in ieder geval naar zijn dode lichaam - maar ze konden hem niet vinden. Waarom? Omdat Elia niet simpelweg door de Heer naar een andere locatie was verplaatst. Elia was niet fysiek gestorven. Hij was niet gestruikeld. Hij was niet gewond. Elia was de tweede persoon in de Bijbel geworden die was opgenomen.

In Handelingen, hoofdstuk 1, zien we een ander soort opname, waarbij Jezus zelf van de aarde naar de hemel wordt gehaald.

En nadat Hij deze dingen gezegd had, werd Hij [Jezus] opgeheven terwijl zij toekeken, en een wolk nam Hem uit hun gezichtsveld op. En terwijl zij aandachtig naar de hemel keken terwijl Hij ging, zie, twee mannen in witte kleding stonden naast hen. Ook zij zeiden: “Mannen van Galilea, waarom staan jullie naar de hemel te kijken? Deze Jezus, die van jullie is opgenomen in de hemel, zal op dezelfde manier komen als waarop jullie Hem de hemel in hebben zien gaan.” (Handelingen 1:9-11)

Kun je je dat voorstellen? Het ene moment sprak Jezus met zijn discipelen op de Olijfberg, daar in Jeruzalem, waar ik de vreugde van het leven beleef. En het volgende moment zweefde Jezus door de wolken naar de hemel. En binnenkort zullen ware volgelingen van Jezus iets soortgelijks ervaren. Dat is wat de Bijbel zegt.

Niet elke christen heeft deze geschriften over de opname bestudeerd. Niet elke christen begrijpt ze. Niet elke christen gelooft ze. Toch leert de Bijbel ons dat iedereen die het gratis geschenk van vergeving en verlossing heeft ontvangen door geloof in Jezus de Messias, en die fysiek in leven is wanneer de Heer soeverein besluit dat het moment daar is, van de aarde zal worden weggevoerd om Jezus in de lucht te ontmoeten.

Ben jij er klaar voor?

Ben jij klaar voor zo'n moment?

De vraag is niet of de Opname zal plaatsvinden. Bijbelprofetieën vertellen ons dat dit zal gebeuren en daar kunnen we zeker van zijn.

De echte vraag is of jij er geestelijk klaar voor zult zijn om Jezus de Messias van aangezicht tot aangezicht te ontmoeten wanneer het gebeurt en of je met hem en alle gelovigen in de lucht zult worden opgenomen, of dat je er niet klaar voor zult zijn omdat je niet tot geloof in Jezus bent gekomen, niet wedergeboren bent en op aarde moet blijven om de verschrikkingen van het oordeel en de wereldwijde chaos te aanschouwen die in de profetieën van het Boek Openbaring worden beschreven, gedurende deze periode die Jezus de “Grote Verdrukking” noemde... Een verschrikkelijke tijd.

Kun je tot geloof in Jezus komen na de Opname als je niet gered bent? Ja. Dat is iets waar we het in een andere Bijbelprofetie Project video over zullen hebben. Maar ik wil duidelijk met je zijn nu we klaar zijn. Als je er op dit moment in je leven niet 100% zeker van bent dat je zonden echt vergeven zijn en dat je ziel gered is en dat je naar de hemel zult gaan, of je nu een natuurlijke dood tegemoet gaat of een opname, mag ik je dan aanmoedigen om de volgende verzen te lezen en Jezus nu te ontvangen als jouw Messias en Heer?

In Johannes 3:3 zei de Here Jezus tegen een religieuze leider die naar hem toe kwam op zoek naar geestelijke leiding: “Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand opnieuw geboren wordt, kan hij het koninkrijk van God niet zien.”

Een fysieke geboorte in een religieuze familie, zei Jezus, dat is niet genoeg om naar de hemel te gaan. Het is niet genoeg om alleen maar Joods te zijn. Het is niet genoeg om alleen maar in Israël te zijn. Het is zelfs niet genoeg om een zeer religieus persoon te zijn. Zelfs niet om een heel goed mens te zijn. Er moet iets anders in je gebeuren.

En als je het Nieuwe Testament leest, wordt het duidelijk dat “wedergeboren” geen term is die christenen hebben bedacht. Het is een bijbelse term die verwijst naar een persoon die:

1) er volledig van overtuigd is dat geloof in Jezus als Messias, dat zijn dood aan het kruis, zijn opstanding uit de dood op de derde dag, de enige manier is om vergeven te worden van zijn zonden en opgenomen te worden in Gods gezin.

2) een persoon die bewust, willens en wetens berouw heeft getoond, zich van zijn of haar zonden heeft afgekeerd en God door gebed heeft gevraagd om zijn of haar zonden weg te wassen en hem of haar te redden door de dood en opstanding van Jezus aan het kruis, Jezus de Messias.

In Johannes 1:12 leren we dat “zovelen Hem [Jezus de Messias] hebben aangenomen, aan hen heeft Hij het recht gegeven om kinderen van God te worden”.

Ik hou van dat vers omdat het er echt over gaat dat we zijn kinderen worden, niet alleen zijn dienaren, maar dat we in Gods familie worden opgenomen als we ons geloof in Jezus stellen. Jezus zelf zei in Johannes 3:16: “Want God had de wereld zo lief dat hij zijn eniggeboren zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat [sterft en voor eeuwig en altijd naar de hel gaat zonder ontsnappingsmogelijkheid], maar eeuwig leven heeft.”

In Romeinen 10:9-10 legt de apostel Paulus uit hoe je wedergeboren kunt worden: “Als u met uw mond Jezus als Heer belijdt en in uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u gered worden; want met het hart gelooft een mens, wat resulteert in gerechtigheid, en met de mond belijdt hij, wat resulteert in redding.”

Vervolgens vertelt Paulus ons in 2 Korintiërs 5:17-18 het resultaat van wedergeboorte: “Als iemand in Christus is, is hij een nieuw schepsel; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen. Al deze dingen zijn uit God, die ons met Zichzelf verzoend heeft door Christus en ons de bediening der verzoening gegeven heeft.”

In Openbaring 3:20 moedigt Jezus je aan om deze beslissing onmiddellijk te nemen en Hem niet langer af te wijzen of buiten te sluiten in je leven. “Zie, Ik [Jezus] sta aan de deur en klop; als iemand naar Mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik bij hem binnenkomen en met hem dineren en hij met Mij.”

Wil jij die beslissing nemen?

Je kunt Jezus nu ontvangen als je Redder en Heer.

Hier is een voorgesteld gebed dat veel mensen over de hele wereld - waaronder ikzelf - heeft geholpen om volgelingen van Christus te worden en om het evangelie met anderen te delen. De sleutel is niet zozeer de precieze woorden als wel de houding van je hart.

Heer Jezus, dank U dat U van me houdt. Dank U omdat U een prachtig plan en doel voor mijn leven hebt. Ik heb U vandaag nodig. Ik heb U nodig om mij al mijn zonden te vergeven.

Ik heb berouw, Heer. Met Uw hulp keer ik me af van mijn zonden en wend ik me tot U, om U te vragen mij te redden.

Dank U omdat U aan het kruis stierf om de straf te betalen voor al mijn zonden - in verleden, heden en toekomst. Heel erg bedankt dat U uit de dood bent opgestaan en zo hebt bewezen dat U de Weg, de Waarheid en het Leven bent en de enige weg om bij de Vader te komen, de enige weg naar het eeuwige leven en de hemel.

Heer Jezus, ik open de deur van mijn hart en mijn leven, op dit moment, voor U. Ik ontvang U als mijn Redder en Heer en de Koning van mijn leven.

Heel erg bedankt dat U mijn zonden hebt vergeven en mij het gratis geschenk van het eeuwige leven hebt gegeven.

Kom binnen en verander mijn leven. Maak een nieuw mens van me. Vul me alstublieft met uw Heilige Geest. Neem alstublieft de controle over mijn leven over en maak van mij de persoon die U wilt dat ik ben, zodat ik U kan dienen en behagen en voor eeuwig en altijd bij U kan zijn.

Heel erg bedankt. Ik hou van U, Heer, en ik wil U volgen, en in de naam van Jezus, bid ik. Amen.

Als je zojuist met een oprecht geloof in de dood en opstanding van Christus hebt gebeden - als je Christus zojuist in je leven hebt uitgenodigd - dan, gefeliciteerd! Je bent zojuist geadopteerd in Gods familie. Welkom!

Ik wil je aanmoedigen om mensen te zoeken die ook van Jezus houden en zijn trouwe volgelingen zijn, en hen te vertellen wat je zojuist hebt gedaan.

Laat hen zich samen met jou verheugen en vraag hen om je te helpen een goede, solide, bijbelgelovige en bijbelonderwijzende kerk of gemeente te vinden waar je naartoe kunt gaan.

Koop een Bijbel. Begin met het lezen van het Nieuwe Testament, te beginnen met de evangelieverhalen die geschreven zijn door Matteüs, Marcus, Lucas en Johannes, en dan natuurlijk de geschriften van de apostel Paulus.

Breng elke dag tijd door met het lezen van de Bijbel, maak aantekeningen, breng tijd door met de Heer in gebed en neem de tijd om alles wat je leert zorgvuldig toe te passen. Wees niet alleen een toehoorder. Wees niet alleen een lezer. Wees een doener van Gods Woord.

Vraag de Heer specifiek om je een oudere, wijzere volgeling van Jezus Christus te geven om je te discipelen - dat wil zeggen om je de Schrift te leren, je vragen te beantwoorden, met je te bidden en je aan te moedigen om alles wat de Heer ons door de Bijbel leert in je leven in praktijk te brengen.

Kies ook drie mensen die Jezus nog niet persoonlijk kennen - die nog niet “wedergeboren” zijn - en vertel hen wat je net hebt ontdekt over Gods liefde en vergeving en waarom je ervoor hebt gekozen om Jezus Christus in je leven te ontvangen en zijn volgeling te worden.

Beantwoord hun vragen zo goed mogelijk. Nodig hen uit om met je mee te gaan naar de kerk. Vraag of ze een Bijbel hebben en als ze die niet hebben, bied dan aan om naar een boekhandel te gaan en hen te helpen een Bijbel uit te zoeken en die zelf te gaan bestuderen en lezen, of samen met jou te bestuderen en te lezen.

Dit is niet het moment om het wonder dat net in je leven is gebeurd voor jezelf te houden - ga het mensen vertellen! En stop niet bij drie, maar begin bij drie.

Vertel het aan zoveel mogelijk mensen die willen luisteren. Vertel het hen liefdevol en voorzichtig. Dwing het ze natuurlijk niet door de strot. Maar wees niet verlegen. Mensen moeten deze waarheden kennen en ze moeten een keuze maken, net als jij.

Geloof me, je wilt niet achterblijven als de Opname plaatsvindt. En je wilt ook niet dat je familie, vrienden of buren achterblijven bij de oordelen van God en de verschrikkingen van Satan.

Het goede nieuws is dat de Schrift ons duidelijk vertelt hoe we wedergeboren kunnen worden, hoe we in Gods gezin kunnen worden opgenomen, hoe we geestelijk veilig kunnen zijn in Zijn koninkrijk - in Zijn gezin - ja, hoe we met absolute zekerheid kunnen weten dat we voor eeuwig en altijd met de Heer in de hemel zullen zijn.

En dat, mijn vriend, is het doel en de kracht van Bijbelprofetie.

Bron: WATCH VIDEO: What is the ‘Rapture’? Does the Bible really say all true followers of Jesus will one day suddenly disappear? | All Israel News