www.wimjongman.nl

(homepagina)


Er waait een vreemde wind

Door Terry James 30 september 2024

De angst voor klimaatverandering blijft groeien als de kern waaromheen het komende valse religieuze systeem zich waarschijnlijk zal vestigen. Dat hoerensysteem van Openbaring 17 zal rijden op het beest dat beschreven is door Daniël de profeet en Johannes, aan wie de Heilige Geest Openbaring gaf om te schrijven.

De meesten van ons die deze tijden nauwlettend volgen vanuit de pre-verdrukking visie van Bijbelprofetie begrijpen dat de klimaatveranderingsmantra een truc is om Moeder Aarde te aanbidden, gebruikt door Satan om angst in de wereldbevolking te injecteren. -Om zo een nieuwe wereldorde tot stand te brengen die zal uitmonden in het antichristelijke regime van absoluut kwaad.

Jezus Zelf voorspelde het weer in Zijn Olijfberg-rede. Hij zei dat de winden en golven zullen bulderen. Ik ben ervan overtuigd dat dit zowel de letterlijke zeeën en golven als de zeeën van mensen kan omvatten. En zeker zowel de letterlijke als de figuurlijke zijn in tumultueuze beroering terwijl deze eindtijd zich ontvouwt.

Wat het letterlijke betreft, elk weerbericht van een willekeurige dag staat vol met grote stormen die steeds heviger worden en wereldwijd verwoestingen aanrichten. De figuurlijke zeeën en golven - oorlogen en geruchten van oorlog, etnische conflicten - zijn net zo gewelddadig en worden met het uur gewelddadiger. Deze toename van geweld omvat ook de etnische strijd binnen zogenaamd de meest beschaafde naties zoals de onze. Van veel kanten wordt gewaarschuwd dat dergelijke onrust op dramatische wijze zal oplaaien, ongeacht welke presidentskandidaat van welke partij in november als winnaar uit de bus komt.

Al het bovenstaande maakt deel uit van het Bijbelse profetische beeld dat in beeld komt terwijl we uitkijken naar en anticiperen op het einde van dit Genadetijdperk (kerkelijk tijdperk).

Dus de winden waarover Jezus ons inlichtte, als het gaat om wat we moeten verwachten als Zijn Tweede Advent nadert, beginnen op orkaanachtige wijze aan de horizon van de eindtijd te waaien. En het is nog een ander soort profetische zinspeling op stormachtige winden die in de laatste dagen zullen waaien waar ik nu naar wil kijken. Dit is een klimaatveranderingskwestie waar we op kunnen wijzen en die echt op ons afkomt nu de tijd van Verdrukking nadert.

De apostel Paulus profeteerde dit specifieke type klimaatverandering voor het einde van het tijdperk: geestelijke klimaatverandering. Het gaat om een profetie waarvan ik geloof dat die op dit moment plaatsvindt.

Want er komt een tijd dat zij de gezonde leer niet zullen verdragen, maar naar hun eigen begeerten leraars in zich zullen verzamelen, die jeukende oren hebben; en zij zullen hun oren van de waarheid afwenden en zich tot fabelen wenden. (2 Timoteüs 4:3)

Paulus bracht dit leerstellige tumult aan het einde van het tijdperk verder in verband met een gevaarlijke storm:

Opdat wij niet langer kinderen zouden zijn, heen en weer geslingerd door de golven en meegesleept door elke wind van leer, door menselijke sluwheid, door listigheid in bedrieglijke listen. (Efeziërs 4:14)

Het is gemakkelijk om te zien dat we nu in zo'n anti-bijbelse storm zitten van anti-God aanvallen door vreemde winden die tegen de waarheid in waaien. Het volgende geeft geloofwaardigheid aan de storm waar Paulus voor waarschuwde:

Brad Ruggles was al begonnen te worstelen met zijn evangelisch geloof toen hij geroepen werd om een kleine kerk te starten in een buitenwijk van Indianapolis in het noorden. Terwijl hij voorganger was van zijn 200 leden tellende gemeente, merkte hij dat hij worstelde met de weerstand van de leden tegen LGBTQ-inclusie of vragen die werden opgeroepen door de moord op George Floyd.

Uiteindelijk trad hij in 2021 af en verliet hij zijn geloof - maar uiteindelijk verlangde hij naar de broederschap die hij had genoten als deel van een gemeente. Toen vond hij C3, een inclusief zondagscollectief in het westen van Michigan dat zijn eigen transformatie had ondergaan en zichzelf nu niet beschrijft als een kerk maar als een thuis voor geestelijk daklozen, toegewijd aan het nadenken over existentiële vragen en het naleven van gedeelde waarden...

“Het postreligieuze organisatorische veld is zeer divers en veranderlijk”, zegt Christian Smith, een professor in de sociologie aan de Universiteit van Notre Dame die een boek schrijft over de afnemende toewijding van jongere generaties aan traditionele religie.

Het lappendeken van dergelijke kerken betekent dat deze gemeenschappen hun eigen toezicht houden; omdat ze geen doctrine aanhangen, kunnen hun leerstellingen voortdurend veranderen. Voorlopig is dat hoe ze het willen. (“Als miljoenen georganiseerde religie verlaten, bieden spirituele en seculiere gemeenschappen een toevluchtsoord,” Mark Ramirez, USA Today)

Het hele christendom verkeert in zwaar spiritueel weer. Er waaien vreemde winden, vooral binnen de organisatie waarvan veel profetie-onderzoekers geloven dat die het duistere middelpunt zal vormen van het Openbaring hoofdstuk 17, de hoer van Babylon, een vals religieus systeem dat geleid wordt door de Valse Profeet uit Openbaring 13. Die profetische wind zou je kunnen zeggen dat hij het duistere middelpunt zal zijn van de organisatie die het duistere middelpunt vormt van de organisatie. Men zou kunnen zeggen dat die profetische wind afkomstig is van de stem van de man die op dit moment aan het hoofd staat van die organisatie. Het volgende is in dat opzicht interessant:

Paus Franciscus vertelde jonge mensen in Singapore dat “Sikh, Moslim, Hindoe, Christen” slechts “verschillende paden” zijn, omdat “elke religie een weg” naar God is...

De paus verklaarde verder dat elke religie een middel is om God te bereiken en zei:

“Elke religie is een manier om tot God te komen. Er zijn verschillende talen om tot God te komen, maar God is God voor iedereen. En hoe is God God voor iedereen? We zijn allemaal zonen en dochters van God. Maar mijn god is belangrijker dan jouw god, klopt dat?

“Er is maar één God en ieder van ons heeft een taal om tot God te komen. Sikh, moslim, hindoe, christen, het zijn verschillende wegen.”

De woorden van de paus werden warm onthaald door de aanwezigen in de zaal, waaronder leiders en vertegenwoordigers van de vele religieuze instanties in Singapore en het grote pauselijke gevolg. (“Paus Franciscus: ‘Elke religie is een manier om bij God te komen’,” Michael Haynes, Snr Vaticaan correspondent - LifeSite)

Op mijn manier van het onderscheiden van deze tijden en het overwegen van de vreemde wind van doctrine die over het geestelijke landschap waait op dit late profetische uur, is wat er hierna zou kunnen gebeuren altijd op het puntje van mijn gedachten. Alles wijst erop dat de staat van het beest - het antichristelijke systeem van Satan - snel oprukt naar de zeventigste week van Daniël - het tijdperk van de Verdrukking. Dat doel van de Efeziërs 6:12 kliek kan niet plaatsvinden totdat de kerk - alle wedergeboren gelovigen - van deze planeet is verwijderd en is opgenomen in de wolken van Glorie.

Daarom dringen we er bij gelovigen op aan klaar te zijn voor de Opname.

Als je een gelovige in Jezus Christus bent, moet je op Hem letten, zoals beschreven in Marcus 13:3, 7; Lucas 21:28; en Titus 2:13. Wees je bewust van en pas op voor vreemde winden in de leer, zoals die welke de Schriftuurlijke waarheid ontkent dat Jezus voor Zijn Kerk zal komen voordat de Verdrukking begint (Openbaring 3:10).

Als je niet in Christus gelooft voor verlossing, dan lijkt je tijd om je voor te bereiden voor wanneer Hij roept erg kort te zijn. Hier is wat de Bijbel zegt dat je moet doen om gered te worden van de komende toorn en om naar de Heer te gaan wanneer Hij gelovigen roept:

Als u met uw mond de Heer Jezus belijdt en in uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u behouden worden. Want met het hart gelooft men tot gerechtigheid, en met de mond belijdt men tot zaligheid. (Romeinen 10:9-10)

Bron: Strange Winds Blowing « Terry James Prophecy Line