www.wimjongman.nl

(homepagina)


Toeval en de komst van Christus

Door Terry James 2 september 2024

“Er bestaat geen woord als 'toeval' in God's woordenschat.”

Hal Lindsey is degene die ik dit voor het eerst hoorde zeggen. Misschien hebben anderen het vóór hem gezegd, maar ik geef hem alleen krediet voor deze waarheid. En waarheid is het. Er gebeurt niets zonder dat God het weet. Sterker nog, Hij wist ervan - wat het ook mocht zijn - zo ver terug als de eeuwigheid gaat. En dit geeft mij een groot vertrouwen dat wanneer de Heer Jezus zegt dat onze verlossing nadert en we zien dat de dingen die Hij heeft voorspeld beginnen te gebeuren (Lucas 21:28), we er zeker van kunnen zijn dat die dingen die we zien geen toeval zijn.

Jezus is het Woord van God (Johannes 1:1). Dus de dingen die Zijn Woord ons vertelt waar we op moeten letten om de nabijheid van Zijn terugkeer vast te stellen om Gods kinderen te “verlossen” of “redden”, kunnen geen toeval zijn. We weten dat dit bonafide indicatoren zijn dat Zijn wederkomst nabij is.

Jezus zei dat er grote misleiding en bedriegers ten tonele zullen verschijnen als de tijd nadert dat Hij zal ingrijpen in de slechtheid van de mensheid. Hij zei dat er groot tumult zou zijn binnen de zeeën van de mensheid en dat er grote etnische onrust zou zijn. Hij zei dat het zou zijn zoals in de dagen van Noach en Lot in Sodom. Hij zei dat er oorlogen en geruchten van oorlogen zouden zijn.

Via de apostel Paulus waarschuwde Jezus dat de tijden gevaarlijk zouden zijn als het einde van het tijdperk nadert. Mensen zouden woest zijn. Ze zouden zonder natuurlijke genegenheid zijn, wat betekent, neem ik aan, dat de mensheid achter “vreemd vlees” aan zou gaan, zoals Judas de sterk toegenomen goddeloosheid beschreef. Ze zouden zich, net als in Lots tijd, bezighouden met homoseksuele activiteiten en abortus, die beide zo ver verwijderd zijn van “natuurlijke genegenheid” als maar mogelijk is in een samenleving of cultuur.

Zien we vandaag de dag groot bedrog? Kijk maar naar de manier waarop het Amerikaanse politieke proces de misleiders, met de hulp van de mainstream nieuwsmedia, schaamteloos dit eindtijdkenmerk laten zien.

Is er een enorm tumult onder de volkeren op aarde, met etnische twisten die zo hoog oplopen dat er grote geruchten over oorlog zijn, en in feite grote oorlogen die een veel groter conflict bedreigen?

Zijn de dingen zoals ze waren in de dagen van Noach en Lot? Is er steeds meer geweld, waarbij homoseksualiteit de norm lijkt te worden in plaats van een afwijking?

Zijn er vandaag de dag aanwijzingen dat, zoals Judas aangeeft, deze wereld gevuld is met goddeloosheid en onverbeterlijke slechtheid die Gods oordeel en toorn verdient? Hoe zit het, als eerste voorbeeld, met het afslachten van miljoenen baby's in de baarmoeder van hun moeders?

Elke gelovige die vervuld is met het onderscheidingsvermogen van de Heilige Geest kan getuigen dat we al deze kenmerken en activiteiten van het einde der dagen in alle richtingen zien. Maar om dieper in te gaan op waar deze generatie staat op Gods profetische tijdlijn, laten we van dichtbij dingen bekijken die plaatsvinden en die niet louter toeval kunnen zijn in het tonen van de nabijheid van de spoedige, plotselinge betrokkenheid van Christus in de kwaadaardige zaken van de gevallen mensheid.

Volgens mij is de moordpoging op voormalig president Donald Trump een verbazingwekkende indicator van de directe invloed van de Hemel in deze slechte tijd. Dat de presidentskandidaat door de Voorzienigheid werd beschermd, is niets minder dan wonderbaarlijk. Toch is de zaak volledig ondergesneeuwd door een gebrek aan mainstream berichtgeving. De prins van de macht in de lucht gebruikte alle juiste middelen om zijn omroepvolgelingen te beïnvloeden om te negeren wat zeker één van de meest openlijke daden van God in de geschiedenis was.

De reguliere media, na ongeveer vierentwintig uur van semi-verslaggeving, degradeerden de bijna-moord, de moord op een ander, en de bijna-dodelijke verwonding van twee anderen tot niets meer dan toeval.

Maar het was geen toeval. De interventie werd ten overstaan van de hele wereld getoond. Het was God die een statement maakte. Hij toont nu Zijn grote rechterhand van alwetendheid en almacht op dit late uur van het snel verglijdende Tijdperk van Genade.

Onze God heeft in recente tijden al eerder zijn hand uitgestoken om zulke uitspraken te doen. Ook deze zijn door de mainstream media als toeval behandeld - en vervolgens hebben ze hun massapubliek misleid.

Je herinnert je misschien dat een gedenkwaardige gebeurtenis enkele jaren geleden plaatsvond toen de Evangelisch-Lutherse Kerk in Amerika (ELCA) aan het stemmen was om een “sociale verklaring over menselijke seksualiteit” goed te keuren die ontworpen was om de weg vrij te maken voor gemeenten om geleid te worden door openlijk homoseksuele predikanten en om de weg vrij te maken voor ELCA om huwelijken tussen mensen van hetzelfde geslacht te voltrekken. Een hevige storm, door velen beschreven als een tornado, raasde onverwacht door het centrum van Minneapolis, waar de ELCA-conventie plaatsvond. De storm beschadigde het congrescentrum en de ELCA-kerk aan de overkant van de straat, waarbij zelfs de kerktoren omver werd gegooid in een bizar symbolische gebeurtenis.

De tornado landde aan de rand van de stad en ging rechtstreeks naar de kerk, waar hij precies om 14.00 uur toesloeg, precies op het moment dat de stemming over de betreffende zaken zou beginnen.

De Washington Post berichtte schertsend over de gebeurtenis, noemde het toeval en spotte met degenen die het aan iets anders toeschreven.

Jezus zei door de profeten dat Zijn terugkeer om in te grijpen in de aangelegenheden van de mensheid de natie Israël zou betrekken in het centrum van de onrust die op dat moment zou woeden. Op dit moment is er grote onrust in het Midden-Oosten. En Israël staat in het middelpunt - niet alleen van de problemen in het Midden-Oosten, maar van de hele wereld van diplomatieke chaos.

Die diplomaten roepen “vrede en veiligheid” en willen Israël dwingen om een einde te maken aan het voortdurende conflict tegen Iran en zijn terroristische proxy-entiteiten.

Israël heeft, vanwege de aanslag van 7 oktober 2023 waarbij 1200 mensen omkwamen, Iran rechtstreeks aangevallen en daarbij een van de belangrijkste terroristenleiders in Teheran gedood. De Iraanse opperste leider heeft gezworen om Israël te laten boeten voor de aanval. Diplomaten vrezen dat dit kan leiden tot een totale oorlog, zelfs een nucleaire oorlog.

Maar net toen alles erop wees dat deze uitgebreide oorlog zou plaatsvinden, vond er een ander “toeval” plaats. Mijn vriend Dr. Mark Hitchcock beschrijft het incident:

Het belangrijkste verhaal dat ik wil belichten gaat over de aardbeving die onlangs plaatsvond in Syrië. Er staat een artikel in de Jerusalem Post over deze fascinerende ontwikkeling. De kop van het artikel luidt: “Door de hemel gezonden: Is Libanon's aardbeving een bewijs van goddelijke bescherming?”

Hier is wat intrigerende informatie die het artikel bevatte:

Hezbollah's ondergrondse ambities kunnen nu begraven liggen, in as gelegd voordat ze enige kans hadden om ons kwaad te doen.

In ons collectieve geheugen is Tisha B'Av altijd een plechtige dag geweest, gemarkeerd door de vernietiging van de Eerste en Tweede Tempel.

Om meer context te geven: Tisha B'Av is een dag van verdriet en bezinning, die op onze kalender meestal begin augustus valt. Het markeert de verwoesting van Salomo's Tempel in 586 voor Christus en de verwoesting van de Tweede Tempel in 70 na Christus. Deze gebeurtenissen vonden op dezelfde dag plaats. Dat is geen toeval, dat is goddelijke voorzienigheid. Het was de hand van God die het Joodse volk liet zien dat Hij achter deze verwoestingen zat, die plaatsvonden vanwege hun ongehoorzaamheid aan Hem.

Het artikel gaat verder:

Dit jaar was de dag echter getuige van wat velen van ons beschouwen als een hedendaags wonder - een bewijs van goddelijk ingrijpen dat niet op een crucialer moment had kunnen komen.

Berichten bevestigden een aardbeving met een kracht van 5,4 die Syrië en Libanon trof en de regio diep trof. Dit was niet zomaar een seismische gebeurtenis; het kan hebben gediend als een onverwachte maar goddelijke daad die een ernstige dreiging tegen de Joodse natie verijdelde. ("Tectonische verschuivingen: Gebruikte God een aardbeving in het Midden-Oosten om een aanval op Israël te verijdelen?”. “Markering van de Eindtijd”, 18 augustus 2024)

Het instorten van die tunnels gevuld met munitie die bedoeld was om op Israël te worden afgevuurd is een diep bewijs van Gods controle.

Ik geloof dat we Gods machtige hand van controle zullen blijven zien in onze wereld van goddeloosheid naarmate we dichter bij de tijd komen dat Jezus alle gelovigen tot Zich roept in de Opname.

Ik smeek je om deel uit te maken van die goddelijke redding en het verschrikkelijke oordeel en de toorn te vermijden die dan over alle rebellen op aarde zullen komen.

Hier is hoe je naar de Heer kunt gaan wanneer Hij alle levende en gestorven gelovigen roept:

Als u met uw mond de Heer Jezus belijdt en in uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u gered worden. Want met het hart gelooft men tot gerechtigheid, en met de mond belijdt men tot zaligheid. (Romeinen 10:9-10)

Bron: Coincidence and Christ’s Coming « Terry James Prophecy Line