www.wimjongman.nl

(homepagina)


Toeval of gevolg?

Door Terry James 8 juli 2024

Terwijl ik dit artikel schrijf vanuit het hotel in Colorado Springs waar de Profetie Watchers Conferentie wordt gehouden, komen belangrijke gebeurtenissen rondom deze conferentie in me op.

De laatste Profetie Watchers bijeenkomsten die ik heb bijgewoond begonnen op 7 oktober 2023 met een diepgaande profetische gebeurtenis. Op die datum werd Israël natuurlijk op brute wijze aangevallen door Hamas, de belangrijkste terroristische organisatie met het hoofdkwartier in Gaza.

Maar liefst 1.400 Israëli's en anderen werden letterlijk afgeslacht op de meest gruwelijke manier denkbaar. De details zijn te gruwelijk om hier te beschrijven; ik weet zeker dat velen van jullie de verslagen hebben gezien van die bloeddorstige aanval en de satanische slechtheid die plaatsvond.

Degenen van ons die op die conferentie van 2023 in Norman, Oklahoma, waren, spraken onder elkaar over het feit dat het veelbetekenend was dat de aanval plaatsvond op het moment dat we de samenkomsten openden. We concludeerden dat het meer dan toeval moest zijn. Er moest een voorzienige betekenis zitten aan de timing.

Ik voel nu hetzelfde. Ik blijf geloven dat het profetische gevolgen had, en geen toeval, dat Hamas tijdens die feestelijke bijeenkomst Israël aanviel.

Prophecy Watchers is een van de bijbelprofetieën die het meest trouw zijn aan de ware bijbelse studie van het einde der tijden. Het was op die conferentie dat deze gruwelijke aanval goed begrepen kon worden, en zo was het ook tijdens de serie lezingen.

En vergis je niet dat de aanval monumentaal is gebleken in termen van het voorbereiden van de dingen die komen gaan - met het oog op het tijdperk van de Verdrukking, de zeventigste week van Daniël.

Er mag geen twijfel over bestaan dat de aanval de deuren heeft geopend voor wereldwijde haat tegen de natie en het Joodse volk. Daarmee bedoel ik dat Zacharia 12 plotseling en volledig in ons gezicht is geopenbaard. De hele wereld lijkt de antisemitische woede te hebben opgenomen. Veel jonge mensen op elke grote universiteit in Amerika, en die in een groot deel van de wereld, scanderen nu dezelfde met haat gevulde mantra: "Van de rivier tot aan de zee zal Palestina vrij zijn."

Honderden studies hebben de volkerenmoord door de Nazi's gedocumenteerd en duizenden boeken en documentaires zijn geschreven en geproduceerd om over die Holocaust te vertellen. Toch leek op één dag, toen Hamas aanviel, het demonische portaal geopend te worden dat opnieuw de genocidale demonen over de hele wereld losliet. De haat tegen Gods uitverkoren volk en natie neemt toe tot niveaus die een tiental jaren geleden niet voor mogelijk werden gehouden. De Joden krijgen de schuld voor hun verdediging tegen deze gemene horden uit de hel. Israël en de Joden krijgen de schuld van hun "bezetting" van "Palestina" - een staat die niet bestaat.

Deze kwestie op dit late tijdstip van het Tijdperk van Genade is diepgaand. Het waarschuwt voor een ontwikkeling in de richting van de tijd waarvan Jezus zelf zei dat het de ergste van de hele menselijke geschiedenis zou zijn (Matteüs 24:21). Het bereidt de wereld van de opstandige mensheid en Gods uitverkoren volk voor op de tijd van Jakobs benauwdheid (Jeremia 30:7).

En ik geloof, net als in het geval van de Norman conferentie van 7 oktober 2023, dat het geen toeval is, maar uiterst consequent, dat een diepgaande bevestiging van het bewijs van Gods profetische Woord werd gemanifesteerd ten tijde van deze Colorado Springs Profetiewachters conferentie die ik momenteel bijwoon.

De goddeloosheid die kwaad aanvoert tegen heel Gods waarheid kreeg een klap van hemelse weerstand in het presidentiële debat van donderdagavond 27 juni 2024.

Ik ben niet politiek bezig met het uitspreken van mijn bevindingen. Alle politiek is gecorrumpeerd door menselijke onverbeterlijkheid - door de rebellie van de gevallen mensheid tegen God. Ik promoot niet de ene politieke partij boven de andere.

Maar ik probeer wel te zeggen dat de partij die het meest verantwoordelijk is voor het opdringen van de slechtheid en het kwaad aan Amerika en de wereld in de schijnwerpers stond toen de cognitief disfunctionele leider van de vrije wereld daar voor iedereen te zien was.

Voor mij was het een totale bevestiging van Gods Woord over hen die God de rug toekeren - die rebelleren tegen Zijn bestuur. Ze zijn overgeleverd aan een verdorven geest, dat wil zeggen dat ze dingen doen die haaks staan op rationeel denken en handelen. Kunnen we iets anders denken over de zogenaamde wakkere denkwijze en de pure waanzin waarvan we de afgelopen weken, maanden en jaren getuige zijn geweest?

Nogmaals, voor mij wordt Gods Heilige Woord van profetie zonder enige twijfel bekrachtigd door het omgekeerde geloofssysteem van wokeness dat voor iedereen te zien is op de wereldwijde TV door de vaak onbegrijpelijke denkprocessen die worden gedemonstreerd door de persoon die is aangewezen als leider van de zogenaamde progressieven en leider van de vrije wereld.

God heeft in de meest heilige, bijtende bewoordingen Zijn afkeuring uitgesproken over hen die tegen Zijn goddelijke orde en Zijn Zoon Jezus Christus ingaan. Dit is wat de psalmist hierover zegt:

Waarom woeden de heidenen, en verbeelden de mensen zich iets ijdels? De koningen der aarde stellen zich op en de heersers beraadslagen samen tegen de HEERE en tegen Zijn gezalfde, zeggende: Laat ons hun banden verbreken, en hun koorden van ons werpen. Die in den hemel zit, zal lachen; de Heere zal hen bespotten. Dan zal Hij tot hen spreken in Zijn toorn, en hen kwellen in Zijn zwaar ongenoegen. (Psalm 2:1-5)

Dat Gods spot over de verdorven "wokeness" werd getoond net toen onze profetieconferentie begon, is voor mij niets minder dan een gevolg van de zich ontvouwende profetie. God de Heilige Geest beteugelt het kwaad nog steeds op een machtige manier. Hij houdt het begin van de Derde Wereldoorlog tegen, terwijl de volgelingen van Efeziërs 6:12 alles doen wat in hun macht ligt om een nucleair conflict te ontketenen.

Dit kan niet gebeuren voordat de hele familie van God op aarde geroepen is om bij Jezus Christus te zijn in de wolken van Glorie.

Mis die oproep niet. Hier is hoe je er zeker van kunt zijn dat je naar Christus toegaat wanneer de Opname plaatsvindt - en dat kan elk moment zijn.

Als u met uw mond de Here Jezus belijdt en in uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u behouden worden. Want met het hart gelooft men tot gerechtigheid, en met de mond belijdt men tot zaligheid. (Romeinen 10:9-10)

Bron: Coincidental or Consequential?  « Terry James Prophecy Line