www.wimjongman.nl

(homepagina)


Poorten van de hel zullen niet zegevieren: Het groeiende Geloof ondanks conflict

Dit jaar hebben Dr. Shariat en het IAM-team meer dan ooit een belangrijke rol gespeeld in het toerusten van gelovigen om de realiteit van conflicten te confronteren met vurig gebed en proactieve evangelisatie. Temidden van de angsten over oorlog en maatschappelijke onrust, heeft IAM standvastig haar missie nagestreefd om boodschappen van Christus liefde en hoop te brengen aan hen die overweldigd worden door duisternis.

De reactie van de mensen in Iran is positief, en de invloed van het evangelie bloeit meer dan ooit tevoren. Deze geestelijke renaissance heeft een snel groeiende geloofsgemeenschap gekoesterd die de traditionele kerkstructuren overstijgt - een testament van de Bijbel "dat de poorten van de hel den kerk niet zullen overwinnen." Inderdaad, Iran is nog steeds de thuisbasis van een van de snelst groeiende kerken ter wereld!

De impact van uw steun wordt levendig weerspiegeld in transformerende verhalen zoals dat van Ali, wiens leven een dramatische verandering onderging door de digitale verkondiging van het evangelie. Dankzij uw genereuze erositeit hebben Ali en vele anderen in Iran de reddingslijnen toegeworpen, die hen uit de diepten van verslaving en wanhoop bracht naar hernieuwde levens van geloof en doelgerichtheid. Elke bijdrage die u doet deze krachtige bediening, waardoor Iran Alive Minis- probeert haar vitale werk voort te zetten en illustreert de veranderingen die jouw betrokkenheid teweegbrengt in deze bloeiende geestelijke gemeenschap.

()

Afdaling in wanhoop

Ik was een gebroken man, verloren in de greep van verslaving. De spookachtige kreten van mijn zoon toen ik zijn schoenen meenam om ze te verkopen voor drugsgeld weerklonken in mijn oren, en markeerden de diepten van mijn wanhoop. Mijn leven was een cyclus van mislukte pogingen op het gebied van werk en zaken, mijn depressie duwde me verder in de greep van drugs en alcohol. Ik was een man die verdronk in mijn ellende, vervreemd van mijn familie en alles wat ik koesterde.

Het breekpunt

In een moment van overweldigende schaamte, probeerde ik de schoenen van mijn zoon op de markt te verkopen, om vervolgens publiekelijk te worden beschaamd en een parasiet genoemd te worden. Verpletterd door de veroordeling en het gewicht van mijn acties, dwaalde ik doelloos door de straten, het einde overdenkend. Die nacht, toen ik instortte onder de gloed van een straatlantaarn in een verlaten steegje, was ik klaar om het op te geven.

Een boodschap van verlossing

Terwijl ik gebroken lag, bereikte een stem uit een nabijgelegen huis tot me door. Ik hoorde de naam Jezus. Later ontdekte ik dat het een televisie-uitzending was die sprak over hoop en genezing door Jezus Christus. Zijn naam deed mijn lichaam en geest trillen en door de duisternis in mijn ziel. Ik stortte in, overweldigd door een vloed van spijt en een wanhopig verlangen naar verlossing. In mijn wanhoop riep ik naar Jezus om me te redden, te vergeven en te mij te genezen.

Toen ik de boodschap hoorde sprak het diep tot mijn hart... Het redde mijn leven!

Wonderbaarlijke tussenkomst

Ik werd wakker door de harde woorden van een straatveger. Ik merkte iets wonderbaarlijks: in de teruggebrachte schoenen van mijn zoon zat een bundel geld en een briefje naar een christelijke tv-zender. Ik begrijp dat dit vreemd kan zijn voor een Amerikaan, maar ik weet nu dat de satelliet één van onze enige manieren is om toegang te krijgen tot het Evangelie in Iran. Dit bericht bevestigde mijn pas ontdekte geloof en de realiteit van mijn goddelijke ontmoeting. Ik wist dat ik niet alleen was, mijn mijn pad was voor mij uitgestippeld.

Verzoening en een nieuw begin

Toen ik thuiskwam met de schoenen en het geld, twijfelde mijn sceptische vrouw aan mijn bedoelingen. Maar toen ze het briefje las veranderde haar scepsis in tranen van realisatie toen ze haar eigen geloofsreis deelde door dezelfde christelijke uitzendingen. Ons nieuw gedeelde geloof begon ons huwelijk te genezen, wat leidde tot een telefoontje van IAM dat alles veranderde. Ze boden steun en begeleiding als de herstelprogramma's begonnen, en uiteindelijk, met hun hulp en goddelijke inspiratie, begon ik opnieuw.

Vernieuwing en dankbaarheid

Jezus genas mijn verslaving, herstelde mijn gezin en transformeerde mijn leven. De steun van Iran Alive was belangrijk voor mij om te helpen de weg terug te vinden naar mijn vrouw en zoon en stelde me zelfs in staat om een bedrijf te beginnen. Een decennium later zijn mijn geloof en mijn leven onherkenbaar vanuit de duisternis die me ooit verteerde. Ik ben een getuigenis tot de kracht van het geloof, de kracht van gemeenschap en de grenzeloze genade van God.

Vandaag markeert 10 jaar vrijheid in Christus voor Ali, met elke dag versterkt zijn geloof en benadrukt de blijvende impact van de bediening tijdens zijn donkerste tijden. Zijn familie familie blijft zich ook ontwikkelen; zij actief betrokken bij de Iran Alive beweging en vervolgens in hun geloofsgemeenschap. Ali's transformatie toont op levendige wijze het diepgaande effect van uw steun, die verder gaat dan individueel herstel om een gemeenschap van genezing en hoop. Zelfs in de donkerste tijden, schijnt de liefde van Christus, overstijgt wanhoop en verlicht de donkerste schaduwen. De poorten van de hel zullen niet overwinnen.. . Verhalen zoals die van Ali tonen de veerkracht van de menselijke geest, ondersteund door onze collectieve inspanningen. Door uw partnerschap, Iran Alive Ministries de donkerste plekken blijven verlichten, en laat de kerk groeien, broeder en broeder en zuster per keer. Ali's terugkeer naar zijn familie en gemeenschap is niet alleen een persoonlijke triomf, maar een baken van hoop voor anderen die nog steeds in de schaduw staan.

In dankbaarheid en met een oproep tot diepere betrokkenheid, nodigen we je uit om u verder in te zetten voor Iran Alive Ministries. Jouw bijdragen bouwen levens op, herstellen gezinnen en herstellen het geloof.

De kerk in Iran groeit sneller dan waar ook ter wereld. Laten we het momentum samen aanwakkeren, om om elk verhaal van wanhoop om te zetten in een verhaal van hoop, dat nieuwe broeders en zusters. Mensen wachten, en we moeten reageren op een tijd als als deze.

Dr. Hormoz Shariat Voorzitter/oprichter Iran Alive Ministries

Bron: https://mcusercontent.com/09cfef974d7d316852fc31cb5/files/8831bfe2-1f38-94b1-57fe-f0416bebed3e/IANewsletterJune2024.pdf?mc_cid=bfa86a9b88&mc_eid=04bf750d05