www.wimjongman.nl

(homepagina)


Leven in het Millennium

Noot van de auteur: Omdat ik me op andere zaken moet concentreren terwijl ik me voorbereid op mijn toespraak op de Colorado Springs Prophecy Watchers Conference, zullen mijn commentaren deze week selecties zijn die ik in het recente verleden heb geschreven. Dit gedeelte verscheen in het recente boek dat Jonathan Brentner en ik schreven: HEREAFTER: Het is veel beter dan je je kunt voorstellen.

Leven in het Millennium

De architecten van de Nieuwe Wereldorde beweren tegenwoordig dat ze het leven op de planeet Aarde veel beter willen maken dan de mensheid tot nu toe heeft weten op te bouwen. De slogan voor degenen die het equivalent van Utopia willen creëren is Leven in het Millennium ("Beter Terug Bouwen") en zij noemen dit bouwproject “The Great Reset” ("De Grote Reset").

Bij het maken van hun grootse plannen maken ze dezelfde opzettelijke, monumentale fout die de antediluvianen maakten. Het is dezelfde flagrante fout die Nimrod en zijn volgelingen maakten in hun bouwramp op de vlakten van Shinar toen ze de toren bouwden die tot in de Hemel moest reiken.

Deze vroegere één-wereld, als zijnde meesters van de planeet Aarde, waren net als hun vader Lucifer vastbesloten om zich de troon van God toe te eigenen. Ze wilden zijn zoals de Allerhoogste - om de plaats van de Schepper in te nemen. Ze trapten in Satans leugen dat ze "als God konden zijn".

De schrijver van Prediker had zeker gelijk met zijn zin: "Er is niets nieuws onder de zon" (1:9). De huidige globalistische elite is, net als de vroegere rebellen, besmet met de verdorven geest waar de apostel Paulus voor waarschuwde:

En daar zij God niet wilden erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verdorven gezindheid, om die dingen te doen, die niet goed uitkomen. (Romeinen 1:28)

Hun waanzinnige drift, door hun met zonde geïnfecteerde, omgekeerde denken, zal ertoe leiden dat God hun opstandige goddeloosheid zal oordelen. Hij zal, net als bij het vernietigen van de antediluviaanse wereldorde en bij het decimeren van de bouw van de Toren van Babel, de laatste poging om een wereldorde naar het beeld van de mensheid op te bouwen volledig uitwissen. Daniël hoofdstuk 2 vertelt over de grote steen uit de hemel die deze laatste, kwaadaardige wereldorde zal treffen, waarbij de winden van Gods eeuwige Koninkrijk alle overblijfselen van de rebellie van de gevallen mensheid zullen wegvagen. Die grote steen is de Heer Jezus Christus, de Koning aller koningen.

We zijn vandaag getuige van de opbouw naar de uiteindelijke vorm van wereldwijde goddeloosheid die de globalistische elite van plan is. Een tijd lang zullen ze succesvol lijken te zijn. In feite maken hun inspanningen op het moment van dit schrijven duidelijk enorme vorderingen.

De inspanningen lijken te worden geleid door de volgelingen van het World Economic Forum (WEF). Deze anti-God organisatie is echter slechts de kern - het centrum - van een zich snel uitbreidende reeks concentrische cirkels die de doctrine van de duivel van "Building Back (Babel) Better" verspreiden.

Als we alleen al het bovenstaande in ogenschouw nemen, hebben we alle reden om te voelen dat we in de diepste afgrond van depressie worden gestort. Er lijkt geen hoop te zijn om uit die afgrond van Efeziërs 6:12 kwaad te kunnen klimmen.

Maar, zoals de beroemde omroeper Paul Harvey placht te zeggen, dit is niet het einde van de zaak. Hier is de rest van het verhaal.

Net op het moment dat de machten en vorstendommen van Efeziërs 6:12 op het punt staan om hun lang gezochte Toren van Babel opnieuw op te richten, waarbij ze - vooral door middel van een getransformeerde wereldeconomie (monetair systeem) - de door Satan gewenste één-wereldorde creëren, zal God "Genoeg!" zeggen. Wij geloven dat die uitroep wordt voorspeld in de volgende woorden:

Zo was het ook in de dagen van Lot; zij aten, zij dronken, zij kochten, zij verkochten, zij plantten, zij bouwden; maar op dezelfde dag dat Lot uit Sodom ging, regende het vuur en zwavel uit de hemel en verdelgde hen allen. Zo zal het ook zijn ten dage als de Zoon des mensen geopenbaard zal worden. (Lucas 17:28-30)

Jezus zal Gods kinderen van de aarde verwijderen, net zoals Hij Lot (die Hij als "rechtvaardig" zag - dat wil zeggen "rechtvaardig" - vanwege Lots geloof in verlossing) van de goddeloze stad Sodom verwijderde.

Hier is hoe die verwijdering zal gebeuren:

Want de Heer zelf zal uit de hemel neerdalen met een schreeuw, met de stem van de aartsengel en met de bazuin van God; en de doden in Christus zullen eerst opstaan: Dan zullen wij, die leven en overblijven, samen met hen opgenomen worden in de wolken, de Heer tegemoet in de lucht; en zo zullen wij altijd bij de Heer zijn. Vertroost elkaar daarom met deze woorden. (1 Tessalonicenzen 4: 16-18)

Nu alle gelovigen van het Kerktijdperk (genadetijdperk) in veiligheid zijn gebracht (Openbaring 3:10), zal God in oordeel en toorn beginnen af te rekenen met de anti-God, neo-Babelbouwers. Dat zal uitmonden in hemelse actie, zoals beschreven door de profeet Daniël toen hij de droom van de Babylonische koning Nebukadnessar uitlegde:

Gij, o koning, ziet een groot beeld. Dit grote beeld, waarvan de helderheid uitmuntend was, stond voor u; en de vorm ervan was verschrikkelijk. Het hoofd van dit beeld was van fijn goud, zijn borst en zijn armen van zilver, zijn buik en zijn dijen van koper, zijn benen van ijzer, zijn voeten deels van ijzer en deels van klei. Gij zag totdat een steen zonder handen werd uitgehouwen, die het beeld sloeg op zijn voeten, die van ijzer en klei waren, en die ze in stukken brak. Toen brak het ijzer, de klei, het koper, het zilver en het goud samen in stukken en werd als het kaf van de zomerdorsen; en de wind voerde ze weg, zodat er geen plaats voor hen werd gevonden; en de steen die het beeld sloeg, werd een grote berg en vulde de hele aarde. (Daniël 2:31-35)

Deze profetie zegt dat God voor altijd een einde zal maken aan het Babylonische systeem van de rebellen op aarde - een systeem dat al sinds de oudheid door de meester-architect van alle rebellie tegen de Almachtige werd gesticht, aangezet en in werking gesteld.

Nogmaals... hier is de rest van het verhaal. En het is zeker een prachtig verhaal! De Heer Jezus Christus is de steen van Daniëls profetie. Hij zal neerdalen om dat opstandige systeem te slaan en het te doen afbrokkelen:

En ik zag de hemel geopend, en ik zag een wit paard; en hij die daarop zat, heette getrouw en waarachtig, en in gerechtigheid richt hij en voert oorlog. Zijn ogen waren als een vuurvlam, en op zijn hoofd waren vele kronen; en hij had een naam geschreven, die niemand wist, dan hijzelf. En hij was bekleed met een gewaad dat gedoopt was in bloed; en zijn naam wordt genoemd Het Woord van God. En de legers, die in den hemel waren, volgden hem op witte paarden, bekleed met fijn linnen, wit en rein. En uit zijn mond gaat een scherp zwaard, om daarmee de volken te slaan; en hij zal hen regeren met een ijzeren staf; en hij betreedt de wijnpers van de felheid en toorn van de almachtige God. (Openbaring 19:11-15)

We pakken deze terugkeer van Koning Jezus op, die het Babylonische systeem zal verslaan en het zal doen afbrokkelen en wegwaaien in de winden van de eeuwigheid:

Dan zal de HEERE uitgaan en tegen die volken strijden, als toen Hij streed ten dage des strijds. En Zijn voeten zullen te dien dage staan op de Olijfberg, die vóór Jeruzalem is, in het oosten; en de Olijfberg zal in het midden daarvan splijten naar het oosten en naar het westen, en er zal een zeer groot dal zijn; en de helft van de berg zal zich verwijderen naar het noorden, en de andere helft naar het zuiden. (Zacharia 14:3-4)

Op dat moment zal de topografie van Jeruzalem en de hele wereld veranderen. De aarde zal beginnen te veranderen in de ongerepte wereld van voor de zondeval in Eden.

De berg Moriah, de Tempelberg, zal zich hoog in de lucht verheffen om de aarde te overzien en Koning Jezus zal door de zojuist gecreëerde grote vallei naar beneden gaan. Hij zal de berg beklimmen om zijn intrek te nemen in de glorieus gebouwde Heilige Tempel, waar eerder de door de Antichrist ontheiligde Derde Tempel had gestaan tijdens Daniëls zeventigste week (de Verdrukking).

En dit is waar we elk moment van het Duizendjarig Rijk - de duizendjarige heerschappij van de Koning der koningen en Heer der heren - heen en weer zullen pendelen.

Als bovennatuurlijke wezens, die we geworden zijn bij de Opname, zullen we bij Koning Jezus zijn, of toegang tot Hem hebben, op elk moment van de duizend jaar dat Hij regeert. We zullen niet alleen priesters, profeten en koningen over de hele aarde zijn, maar als kinderen van God zullen we dezelfde erfenis hebben die aan Jezus zelf toebehoort. Alles wat van Hem is, geeft God ons als we Zijn kinderen worden. We komen dan volledig in die onbeschrijflijk prachtige erfenis in het Hiernamaals - de tijd die begint wanneer het fysieke leven van de gelovige ophoudt, of op het moment dat Jezus roept: "Kom hier!" (Openbaring 4:1-2). (Openbaring 4:1-2).

Gods grote plan was om een gezin te hebben dat onvoorwaardelijk van Hem zou houden, net zoals Hij onvoorwaardelijk liefheeft. Wij zijn en zullen in alle eeuwigheid de vreugde van de hemelse Vader zijn.

Stel je voor! Nee... noch jij, noch ik kunnen ons in onze eindige geesten ook maar een voorstelling maken van wat het betekent om voor eeuwig, of zelfs maar voor een seconde, als dezelfde te worden beschouwd als de Eniggeboren Zoon van de Vader. We accepteren het door eenvoudig geloof in de beloften van de Vader.

Dat is wat het betekent om één te zijn met de Hemelse Vader en Jezus, wiens woorden in de momenten voordat Hij stierf voor de zonden van de wereld, onze gelijkwaardige status in Gods familie bevestigen.

Halleluja!

Opdat zij allen één zijn, zoals Gij, Vader, in Mij zijt en Ik in U, opdat ook zij één zijn in ons, opdat de wereld gelooft dat Gij Mij gezonden hebt. En de heerlijkheid, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, opdat zij één zijn, gelijk ook wij één zijn: Ik in hen, en Gij in mij, opdat zij volmaakt worden in één; en opdat de wereld weet, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt. Vader, ik wil dat ook zij, die Gij Mij gegeven hebt, bij Mij zijn, waar Ik ben, opdat zij Mijn heerlijkheid aanschouwen, die Gij Mij gegeven hebt; want Gij hebt Mij liefgehad vóór de grondlegging der wereld. O rechtvaardige Vader, de wereld heeft U niet gekend, maar Ik heb U gekend, en dezen hebben gekend, dat Gij Mij gezonden hebt. (Johannes 17:21-25)

Deze eenheid waarvan we in de eeuwigheid zullen genieten, betekent dat we een grote verantwoordelijkheid hebben. We hebben natuurlijk de opdracht om uit te gaan en het evangelie met de hele wereld te delen, door alle mensen tot discipelen te maken en hen te dopen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Maar dat is slechts het begin van onze verantwoordelijkheid.

Onze opdracht tijdens de duizend jaar van het Duizendjarig Rijk zal alles te boven gaan wat we op dit moment, met slechts een eindig denkvermogen, volledig kunnen bevatten.

Tegen de tijd dat we de Heer Jezus naar de planeet Aarde volgen en Hem vergezellen terwijl Hij terugkeert, zullen we allemaal voor de Oordeel-stoel van Christus staan.

Elk kind van God zal voor die heilige oordeel-stoel staan voor beloningen en kronen die tijdens het leven op aarde zijn verdiend. Er zal geen veroordeling zijn - geen oordeel over de zonde. Voor alle zonde is betaald door het offer van Christus aan het kruis. Ieder van ons zal echter worden beloond met verschillende niveaus van verworvenheden, afhankelijk van de trouw die we hebben getoond in het gebruik van onze gaven en talenten op aarde. Hoe we de verlangens van de Heer in ere hebben gehouden, zal bepalen hoeveel verantwoordelijkheden we zullen krijgen om met Jezus te heersen en te regeren tijdens het Duizendjarig Rijk.

Er zullen geen concurrenten, geen afgunst en geen jaloezie zijn in al deze activiteiten in het Hiernamaals. We zullen de gezindheid van Christus hebben; ons denken zal op het Zijne lijken. Het enige waar we ons mee bezig zullen houden is het doen van Zijn heilige wil. Onze doelen en verlangens zullen precies hetzelfde zijn als de Zijne. Onze liefde zal niet voor onszelf zijn, maar voor onze broeders, onze zusters en vooral voor onze "grote broer" Jezus - de Koning van alle koningen.

Onze vriend Daymond Duck onderzocht wat we zullen doen tijdens het Duizendjarig Rijk en in het Hiernamaals:

1) Aanbidden (Openbaring 4:9-10)

2) Het Loofhuttenfeest houden (Zacharia 14:16-19)

3) Jeruzalem bezoeken om te leren (Jesaja 2:2-3; 1 Korintiërs 13:11-12)

4) Vriendschap sluiten (Openbaring 19:9)

5) Jezus dienen (Psalm 72:11; Openbaring 22:3)

6) Gevallen engelen oordelen (1 Korintiërs 6:3)

7) Heersen op aarde (Lucas 19:11-27; Openbaring 5:10; 2 Timoteüs 2:12)

Deze dingen zullen meer dan genoeg zijn om ons bezig te houden! (Daymond Duck, Profetie Plus Ministries)

Bron: Life in the Millennium « Terry James Prophecy Line