www.wimjongman.nl

(homepagina)


Devotionals

1 juli 2024

()

God zegt dat er een moment komt waarop Ik ga zeggen: dit is het. Het is tijd voor Mijn volk om terug te keren naar hun land. Maar het land is dood, dus ga Ik eerst leven spreken in dit dode land. Dus jullie, o bergen van Israël, jullie zullen je takken laten uitspruiten en wat? jullie vruchten geven aan mijn volk, Israël. God zegt dat dit land toebehoort aan het volk Israël, Zijn volk Israël. En God gaat ervoor zorgen dat het land duurzaam zal zijn, zodat zij erin kunnen terugkeren en leven. En dan zegt Hij: "Ik zal het moeten doen voordat ze komen, want ..." Kijk wat Hij zegt: "Want zij staan op het punt te komen." Dus als er eenmaal leven in het land is gesproken, dan komt de terugkeer van de mensen. En het is heel interessant omdat de Bijbel in hetzelfde hoofdstuk zegt: "Want Ik zal u, het Joodse volk, uit de volken halen en Ik zal u uit alle landen verzamelen en Ik zal u in uw eigen land brengen."

Dit is wat de Bijbel zegt over het eigendom van het land Israël. Dit is wat de Bijbel zegt over het plan van God voor het volk Israël, dat Hij het land zal genezen, de mensen zal brengen van waar ze ook waren. Tot 20, 30 jaar geleden bevond de meerderheid van de Joden zich nog steeds buiten het land Israël. We leven nu in profetische tijden, waarin voor het eerst sinds de laatste 2000 jaar de meerderheid van het Joodse volk in het land Israël woont. En dit is heel belangrijk, want volgens het woord van God en het plan van God moet eerst het land genezen worden en daarna moet het volk terugkeren en zijn ze zijn volk.

Weinig dingen herinneren ons eraan dat er vandaag de dag een geestelijke oorlog woedt als de wereldwijde haat tegen de natie Israël en het Joodse volk.

Efeziërs 6:12-14
Want wij worstelen niet tegen vlees en bloed, maar tegen overheden, tegen machten, tegen de heersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke legers van goddeloosheid in de hemelse gewesten.

Vergis je niet, antisemitisme is demonisch van aard en het is de duivel die de drijvende kracht is achter het anti-Israël sentiment dat we vandaag de dag zien groeien. Het meest tragische hieraan, buiten de duidelijke manifestaties ervan die we vandaag de dag zien, is dat haat de ogen van miljoenen heeft verblind voor het feit dat de wedergeboorte van de natie Israël en hun terugkeer naar hun nationale thuisland niets minder dan een wonder is. Bovendien is het ook een onmiskenbare vervulling van Bijbelprofetieën. Na zo'n uitspraak zullen onze gedachten snel naar Ezechiël 37 en het visioen van de dorre beenderen gaan. Maar de profetie van de herverzameling van de Joden heeft eigenlijk een veel langere geschiedenis dan de 2600 jaar geleden toen Ezechiël schreef.

Deuteronomium 30:1-5
"Het zal nu geschieden, wanneer al deze dingen over u komen, de zegen en de vloek, die ik voor u gesteld heb, en gij ze in gedachten roept onder al de volken, waarheen de HEERE, uw God, u drijft, en gij terugkeert tot de HEERE, uw God, en gehoorzaamt aan Zijn stem, naar alles wat ik u heden gebied, u en uw kinderen, met geheel uw hart en met geheel uw ziel, dat de HEERE, uw God, u uit de gevangenschap zal terugbrengen, en medelijden met u zal hebben, en u zal verzamelen uit al de volken, waarheen de HEERE, uw God, u verstrooid heeft. Als iemand van u verdreven wordt naar de verste delen onder de hemel, daarvandaan zal de HEERE, uw God, u verzamelen, en vandaar zal Hij u brengen. Dan zal de HEERE, uw God, u brengen naar het land dat uw vaderen in bezit hadden, en u zult het bezitten. Hij zal u voorspoed schenken en u meer vermenigvuldigen dan uw vaderen.

Deuteronomium dateert zo'n 800 jaar vóór de profetie van Ezechiël, maar voorspelt dezelfde gebeurtenis die we nu voor onze ogen kunnen zien. Dit moet ons eraan herinneren dat onze God het begin van het einde kent en alles wat er in het midden gebeurt. God heeft Zijn volk teruggebracht naar hun land en heeft het moderne Israël meer voorspoed en vermenigvuldiging gebracht dan in het verleden en zowel Mozes in Deuteronomium als Ezechiël leggen dit profetisch vast.

In 2003 meldde het Israëlische Centraal Bureau voor de Statistiek dat Israël de Verenigde Staten was voorbijgestreefd als de natie met de grootste Joodse bevolking ter wereld. Vandaag de dag wonen er meer dan 7,2 miljoen Joden in Israël. En hoewel het land een korte economische vertraging heeft doorgemaakt aan het begin van de oorlog met Hamas, is de economie in het 1e kwartaal van 2024 weer grotendeels opgeveerd. De natie heeft de op één na sterkste economie in de regio en de 26e in de wereld.

Met zoveel duidelijk bewijs dat God Zijn beloften aan Israël vervult, waarom zou iemand tegen hen zijn als God duidelijk voor hen is? Het antwoord is waar we begonnen. Het is geestelijk en demonisch.

De belangrijkste reden waarom we dit goed moeten doen is dat de wereld op weg is naar de belangrijkste profetische vervulling buiten de twee Komst van Christus en de Opname van de gemeente. We hebben het over de vervulling van de zeventigste week van Daniël. Dit alleen al is het grootste bewijs dat het moderne Israël het Bijbelse Israël is en dat de wereld op weg is naar een tijd van ongekende Verdrukking zoals ze nog nooit heeft gezien.

Aangezien de Grote Verdrukking synoniem is met de 70e week van Daniël en de wereld Jeruzalem grotendeels ziet als een lastige steen, laten we er dan voor zorgen dat we niet samenwerken met de tegenstander en ons verzetten tegen wat God heeft voorspeld met betrekking tot Zijn uitverkoren volk en hun nationale thuisland.

Kom toch snel, Heer Jezus!

Bron: Amir's Bible Bites Devotionals