www.wimjongman.nl

(homepagina)


Dag van de moeite

Door Hal Lindsey 15 september 2024

Mensen beschuldigen leraren in Bijbelprofetieën er vaak van pessimistisch te zijn. Ze noemen het “kommer en kwel”. Maar geen enkele Christen zou pessimistisch moeten zijn. De Bijbel leert ons dat er moeilijke tijden zullen voorafgaan aan de wederkomst van Christus. Een opname vóór de bekering betekent dat gelovigen in Jezus gered zullen worden van de ergste tijden. Maar we zijn niet vrijgesteld van een wereld die zich opmaakt voor een verdrukking. We voelen nu al het begin van wat Jezus beschreef als weeën.

We noemen een vrouw een “aanstaande moeder”, niet omdat ze de pijnen van de bevalling verwacht, hoewel ze weet dat dat erbij hoort. Haar verwachting is gericht op de geboorte van een kind dat ze de rest van haar leven en tot in de eeuwigheid zal liefhebben en koesteren.

Christenen zijn ook vol verwachting. We weten van de natuurrampen, de verslechtering van de menselijke moraal en alle andere vreselijke gebeurtenissen van de laatste dagen. Maar voorbij de pijn zullen we een nieuwe wereld bewonen vol vrede en overvloed, gerechtigheid en vriendelijkheid. Optimistisch? Natuurlijk zijn we optimistisch!

De wereld is duidelijk in overeenstemming met wat de Bijbel beschrijft als we het einde van het tijdperk naderen. De moeilijkheden dienen als bewijs voor de betrouwbaarheid van de Bijbel. We zien nu wat de Bijbel zei dat we zouden zien - het meeste kan onmogelijk voorspeld zijn door louter menselijke voorspellers. Dit alles dient als onweerlegbaar bewijs van de goddelijke oorsprong van de Bijbel.

Dat is niet beperkt tot het grote, globale plaatje. Omdat de Bijbel waar is, zijn ook de beloften waar - deze grote beloften met betrekking tot de hele wereld, maar ook Gods beloften aan jou individueel. Hij is vandaag bij je, ongeacht wat je te wachten staat. Omdat de Bijbel waar is, is Zijn woord aan jou persoonlijk waar.

Misschien heb je het moeilijk, misschien heb je een moeilijke relatie of ben je ziek. Misschien voel je je geïsoleerd en alleen, of heb je het gevoel dat je in de vuurlinie staat. Hoe dan ook, geïsoleerd of in de gevarenzone, de Bijbel zegt dat je niet alleen bent. In Jesaja 41:10 (NASB) zegt God: “Ik ben bij je... Ik ben je God. Ik zal je sterken... Ik zal je helpen... Ik zal je steunen.”

Ik hoor mensen praten over verhuizen naar een ander land als ze niet de verkiezingsuitslag krijgen die ze willen. Maar waar zou je naartoe verhuizen? Het zijn niet alleen de eindtijden in Amerika, maar voor de hele wereld. Moeilijkheden kennen geen landsgrenzen. Het is normaal om in moeilijke tijden een veilige plek te zoeken. Maar echte veiligheid is alleen in Hem. Wend je tot God. Neem je toevlucht tot Hem.

In Psalmen 32:7 zei David tegen de Heer: “U bent mijn schuilplaats; U behoedt mij voor moeilijkheden; U omringt mij met liederen van bevrijding.” Psalmen 46:1 zegt: “God is onze toevlucht en kracht, een zeer aanwezige hulp in moeilijkheden.” Zie de wereld en haar gevaren tegemoet vanuit Gods rijk van kracht en bescherming. Met Hem als je toevluchtsoord kun je alles aan.

Nahum 1:7 zegt: “De Heer is goed, een bolwerk ten dage der benauwdheid, en Hij kent hen die hun toevlucht tot Hem nemen.”

Heb jij je leven aan Christus gegeven? Wees dan optimistisch! God is jouw bolwerk.

Bron: The Hal Lindsey Report | Hal Lindsey