www.wimjongman.nl

(homepagina)


Op handen zijnde!

Door Terry James 9 september 2024

Mijn vriend Chris stuurde me een e-mail met een link naar een interview tussen een auteur en een presentator van CBS Mornings. De titel van het boek dat werd besproken was Imminent: The Pentagon’s Hunt for UFOs.

Het woord “aanstaande” wekte natuurlijk de neiging van mijn vriend om de urgentie die integraal is aan de betekenis van dat woord te koppelen aan de urgentie van hetzelfde woord als het gaat om de opname. En hij wist dat het ook mijn interesse zou wekken.

De opname is een op handen zijnde gebeurtenis; dat wil zeggen dat het elk moment kan gebeuren, zonder waarschuwing. Ons doel hier is om ons publiek aan te sporen om, als zij gered zijn door het geloof in Jezus Christus en Zijn offer aan het kruis op Golgotha, “klaar te zijn voor de opname” om in Gods wil te zijn wanneer die grote gebeurtenis plaatsvindt. We dringen er bij onze lezers die nog niet gered zijn op aan om Christus nu, op dit moment, te accepteren. Jezus is de enige Weg om naar de wolken van Glorie en verder naar de Hemel getransporteerd te worden. Alle anderen zullen, zoals de titel van de serie van mijn vrienden Dr. Tim LaHaye en Jerry Jenkins het zegt: Left Behind (worden achter gelaten).

De Opname is natuurlijk dat moment (in de “oogwenk”) waarop miljoenen van de aarde zullen verdwijnen wanneer Jezus hen roept (1 Tessalonicenzen 4:16-18). Ik zeg dat “is” het moment, in plaats van dat “zal” het moment zijn, omdat die oproeping zo goed als al gebeurd is in Gods alwetende, alomtegenwoordige kijk op de dingen. Niets kan die geplande tijd veranderen waarop Jezus roept: “Kom naar hier!”, zoals Hij deed toen Hij Johannes de hemel in riep om getuige te zijn van de dingen die komen gaan na het kerkelijk tijdperk (Openbaring 4:1).

En nogmaals, die oproeping is aanstaande. Dat wil zeggen, de Opname kan elk moment plaatsvinden. Er is geen teken of signaal dat aan die grote gebeurtenis vooraf moet gaan.

Als iemand Opname gereed is, moet hij dat te allen tijde zijn. Er zal geen tijd zijn om je voor te bereiden. De tijd is nu - op dit moment - om voorbereid te zijn, in de verlossende zin, op dat (twinkeling van een oog) moment dat Jezus roept.

En dat is het prachtige aan de kwestie van de op aantaande Opname. Als je Christus hebt aanvaard, zul je naar Hem toe gaan wanneer Hij roept. Geen enkele gelovige - geen enkel kind van God - zal achterblijven om te lijden onder het oordeel en de toorn die na die roep zullen neerdalen op de wereld van achtergebleven aardbewoners.

Ik neem aan dat het boek van de auteur, Imminent: The Pentagon's Hunt for UFOs, te maken heeft met het geloof dat UFO's, of zoals ze nu door de regering worden genoemd, UAP (unidentified aerial phenomena), ons bedreigen. Volgens het korte interview dat ik heb gehoord, veronderstel ik dat het boek waarschuwt dat bezoekers van andere werelden op het punt staan onze planeet binnen te vallen.

In dat opzicht denk ik dat we alleen maar hoeven rond te kijken in onze maatschappij, cultuur en elk ander aspect van de menselijke conditie om te weten dat er inderdaad een invasie is vanuit een andere wereld: de indringers uit de andere dimensie die Paulus beschreef:

Want wij worstelen niet tegen vlees en bloed, maar tegen overheden, tegen machten, tegen de heersers van de duisternis van deze wereld, tegen geestelijke boosheden op hoge plaatsen. (Efeziërs 6:12)

Bijbelprofetieleerden zoals wijlen Chuck Missler deden diepgaande studies over deze indringers uit de duistere dimensie. Schrijvers en sprekers als L.A. Marzulli blijven geweldig onderzoek presenteren over deze invasie van de eindtijd. Ikzelf heb me verdiept in fictieve verslagen over zaken die met UFO's te maken hebben-bijvoorbeeld met mijn roman The Rapture Dialogues.

Ik heb vaak geschreven dat ik, net als anderen van de pre-verdrukking visie op profetie, geloof dat de dreigende invasie waarvan gevreesd wordt dat deze van andere werelden komt (zoals zelfs onze regering nu zegt) deel zal uitmaken van de grote leugen die de Antichrist zal opdringen aan de achterblijvers. De mensen op aarde zijn al tientallen jaren door de snode machten voorbereid op die komende invasie, de tijd waarin de valse profeet uit Openbaring 13 vuur uit de hemel zal laten neerdalen.

Nu we deze grote leugen vorm zien krijgen, voor zover het gaat om die komende vermeende invasie vanuit de ruimte, en deze tijden onderscheiden die meer en meer lijken op het komende tijdperk van de Verdrukking, is het echt tijd om de grootste op handen zijnde gebeurtenis in de geschiedenis aan deze kant van de Tweede Advent te verwachten.

Nogmaals, hier is Paulus' waarschuwing voor die gebeurtenis:

Want de Heer zelf zal neerdalen uit de hemel met een schreeuw, met de stem van de aartsengel en met de bazuin van God; en de doden in Christus zullen eerst opstaan: Dan zullen wij, die leven en overblijven, samen met hen opgenomen worden in de wolken, de Heer tegemoet in de lucht; en zo zullen wij altijd bij de Heer zijn. Vertroost elkaar daarom met deze woorden. (1 Tessalonicenzen 4:16-18)

Zoals altijd, voor degenen die dit lezen en Jezus niet kennen voor de redding van je ziel, wil je niet achterblijven wanneer die invasie van Satans troepen de planeet aanvalt tijdens de zeven jaar van Verdrukking (Daniëls zeventigste week). Hier is hoe je ervoor kunt zorgen dat je meteen naar Jezus Christus gaat wanneer Hij alle gelovigen tot Zich roept in de Opname:

Als u met uw mond de Here Jezus belijdt en in uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u behouden worden. Want met het hart gelooft men tot gerechtigheid, en met de mond belijdt men tot zaligheid. (Romeinen 10:9-10)

Bron: Imminent! « Terry James Prophecy Line