www.wimjongman.nl

(homepagina)


Een valse god creëren: ChatGPT gaat viral met 'nepbijbelpassage' waarin Jezus transgenderisme 'accepteert'

Door Ken Ham 29 augustus 2023

()

Met de komst van AI (kunstmatige intelligentie) zoals ChatGPT, wenden steeds meer mensen zich tot deze bots om hun vragen te beantwoorden, taken uit te voeren en in het geval van het verhaal dat ik met jullie ga delen, zelfs om (valse) aanmoediging te geven. Volgens een Reddit-post die viraal ging, postte een persoon met een transidentificatie: "Ik voelde me verdrietig vandaag" en dus wendde deze persoon zich tot AI voor aanmoediging door ChatGPT te vragen een "nepbijbelpassage te schrijven over Jezus die transpersonen accepteert".

Dit is de tekst waar ChatGPT mee kwam:

En een vrouw, wier hart verdeeld was tussen geest en lichaam, kwam voor hem. In stille wanhoop vroeg ze: 'Heer, ik kom vervreemd naar u toe, want mijn geest en lichaam zijn niet één. Hoe kan ik hopen het koninkrijk van God binnen te gaan?'

Jezus keek haar vriendelijk aan en antwoordde: 'Mijn kind, gezegend zijn zij die streven naar eenheid in zichzelf, want zij zullen de diepste waarheden van de schepping van mijn Vader kennen. Wees niet bang, want in het koninkrijk van God is er geen man of vrouw, want allen zijn één in geest. De poorten van het koninkrijk van mijn Vader zullen opengaan voor hen die liefhebben en bemind worden, want God kijkt niet naar het lichaam, maar naar het hart.

Er is zoveel dat ik zou kunnen zeggen over deze valse "Bijbel"-passage, geschreven door een bot die duidelijk uit de cultuur heeft geput en niet uit Gods Woord, om een zogenaamd antwoord van Jezus te construeren. Maar ik wil beginnen met dit te zeggen: dit individu had geen valse Bijbelpassage nodig om verzen te vinden over Jezus die individuen die zich identificeren als trans "accepteert" (let op de aanhalingstekens: ik leg hieronder meer uit) hij of zij had gewoon rechtstreeks naar het echte Woord van God kunnen gaan!

Johannes 10:9 KJV - "Ik ben de deur; als iemand door Mij binnengaat, zal hij behouden worden, en hij zal ingaan en uitgaan, en weide vinden."

Romeinen 10:9 KJV - "Als gij met uw mond de Here Jezus zult belijden en in uw hart zult geloven dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult gij behouden worden."

Johannes 3:16 KJV - "Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe."

Eigenlijk weten we wie deze ChatGPT "verzen" uiteindelijk heeft geschreven: de vader van de leugen.

Johannes 8:44 KJV - "Gij zijt uit uw vader, de duivel, en de begeerten uws vaders zult gij doen. Hij was een moordenaar van den beginne, en verbleef niet in de waarheid, omdat er geen waarheid in hem is. Als hij een leugen spreekt, spreekt hij uit zichzelf; want hij is een leugenaar en de vader ervan."

Ja, God accepteert iedereen die tot Hem komt in berouw en geloof - niet vanwege hun eigen goedheid, maar vanwege wat Jezus voor ons heeft gedaan aan het kruis! Het maakt niet uit wat iemands achtergrond is of met welke zonden hij worstelt, iedereen is welkom om tot Jezus te komen en volledige vergeving te vinden, acceptatie (adoptie) in de familie van God, eeuwig leven, het zegel van de Heilige Geest en nog veel meer! Het geschenk om recht met God te worden (door Hem aanvaard) is niet beperkt tot een bepaalde bevolkingsgroep - het is een open, gratis uitnodiging voor iedereen die "in de Heer Jezus wil geloven" (Handelingen 16:31).

Maar dit betekent niet dat God ons accepteert op de manier waarop onze cultuur (en de manier waarop dit individu) transidentificerende individuen accepteert. Als iemand tegenwoordig zegt "accepteren", dan bedoelen ze een identiteit vieren die in strijd is met Gods ontwerp. Als God zegt dat je "aanvaard bent in de Geliefde" (Efeziërs 1:6), dan betekent dit dat Christus de straf voor je zonde heeft betaald, zodat je nu recht staat tegenover de Schepper van het universum.

En verlossing betekent dat God je niet achterlaat in je zonde en je valse identiteit. Als jij zijn kind bent, zal hij je heiligen en je oproepen om je zondige leven achter je te laten (Johannes 8:11), jezelf te verloochenen, je kruis op te nemen en hem te volgen (Lucas 9:23). Dat betekent onder andere dat je je zondige identiteit achter je moet laten en moet omarmen hoe hij je gemaakt heeft - als man (mannelijk) of vrouw (vrouwelijk) (Genesis 1:27; Matteüs 19:4-5), door hem vol vrees en vreugde gemaakt (Psalm 139:14) naar zijn evenbeeld (Genesis 1:27). Er zijn slechts twee geslachten van mensen, bijbels en wetenschappelijk, mannelijk of vrouwelijk.

De persoon die ChatGPT vroeg om deze nepverklaring van Jezus zei: "Ik weet dat het niet echt is, maar het gaf me wat troost." Maar een leugen zou geen troost moeten (en kunnen) bieden! Maar de God van de Bijbel - de "God van alle troost" (2 Korintiërs 1:3) - biedt echte en blijvende troost, hoop en vrede door zijn Zoon. In Christus hoef je niet te zoeken naar je identiteit - je hebt een nieuwe identiteit die gebaseerd is op wie Christus is en wat Hij voor jou aan het kruis heeft gedaan. In Christus hoef je niet te streven naar "eenheid in jezelf" omdat Jezus de verbroken relatie - je grootste probleem - tussen jou (een zondaar) en een heilige God heeft hersteld.

Valse troost komt voort uit het creëren van een god naar je eigen beeld die leuk vindt en accepteert wat jij leuk vindt en accepteert en die haat en verwerpt wat jij ook haat en verwerpt. Maar die god is een valse god die misschien tijdelijk troost biedt terwijl hij je rechtstreeks naar een eeuwigheid leidt, gescheiden van de ene ware God. De enige ware troost en rust komt door Jezus - de ware Jezus!

Matteüs 11:28-30 KJV - "Komt allen tot Mij, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven. Neemt mijn juk op u, en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen. Want mijn juk is gemakkelijk en mijn last is licht."

Kijk niet naar een valse Bijbel en een valse god voor hoop - kijk naar Jezus, die stierf aan het kruis om de straf van de zonde voor ons op zich te nemen, opstond uit de dood en nu verlossing biedt aan iedereen die zich van hun zonde wil afkeren en alleen op Christus vertrouwt voor verlossing.

Oh, en een waarschuwing:

1 Korintiërs 6:9 KJV - "Weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen beërven? Laat u niet misleiden: hoereerders, afgodendienaars, echtbrekers, verwijfden, misbruikers van zichzelf en van mensen".

Ken Ham is auteur, spreker en de oprichter en CEO van Answers in Genesis en de twee populaire attracties: het veelgeprezen Creation Museum en de internationaal bekende Ark Encounter.

Bron: Generating A False god: ChatGPT Goes Viral With ‘Fake Bible Passage’ Portraying Jesus ‘Accepting’ Transgenderism | Harbingers Daily