www.wimjongman.nl

(homepagina)


DIT IS OORLOG! De strijd is van de HEER

Gary maandag 09 oktober 2023

()

We besteden zoveel tijd aan onszelf en onze tekortkomingen en wentelen ons in onze zelftwijfel dat we onszelf effectief uit de strijd halen. Dat is precies wat de vijand wil. Zodra je je realiseert dat Christus de straf voor jouw zonde volledig heeft opgeheven en je alleen nog maar hoeft te geloven, ben je bevrijd en in staat om anderen te helpen. Degenen die vastzitten in de rechtvaardigheid van werken kunnen door de bomen het bos niet meer zien omdat ze nog steeds niet begrijpen dat het evangelie het zondeprobleem resoluut heeft opgelost. We zijn vrij. En nu we vrij zijn, kunnen we deelnemen aan de bredere oorlog en onze broeders en zusters helpen in deze bloedige strijd terwijl we proberen meer uit het vuur te slepen.

Het scenario

1. De wereld heeft er collectief voor gekozen om God en Zijn rechtmatige heerschappij af te wijzen.

2. 2. De wereld wordt momenteel beheerst door de duivel en zijn dienaren.

3. Zij die God hebben afgewezen onderdrukken de waarheid en brengen de hele wereld naar de vernietiging.

()

4. De mensheid is in een geestelijke, zombieachtige staat en op weg naar vernietiging vanwege de zonde.

5. Toen wij volkomen hopeloos en machteloos waren, deed God de eerste zet door een val te zetten die ervoor zorgde dat de straf van de zonde van de mensheid op Zichzelf viel (Handelingen 20:28) en zo degenen bevrijdde die door de duivel tot slaaf waren gemaakt. Vanuit een individueel perspectief breken mannen en vrouwen vrij uit de onzichtbare geestelijke gevangenis van de duivel zodra ze het verzoenende offer van Jezus accepteren en in Christus geloven.

6. De mensheid is dichter dan ooit bij volledige fysieke en spirituele zelfvernietiging en Jezus komt zeer binnenkort terug om een beslissend einde te maken aan het zelfbestuur van de mens en de tirannieke heerschappij van de Duivel, maar Hij zal het niet doen voordat de Kerk compleet is en het Lichaam van Christus is verbonden met het Hoofd. Om deze reden hebben we een zeer korte tussenliggende tijd om een meer beslissende overwinning op de vijand te behalen en om er nog een paar van het slagveld te redden.

()

De doelstellingen

1. Trouw vasthouden aan de waarheid van het Evangelie totdat we door de fysieke dood of de bazuin van God van het slagveld worden verwijderd. Dat betekent het verwerpen van alle vormen van ketterij die de Kerk binnensluipen en die het Evangelie verdraaien. Sommige ketterijen komen voort uit infiltranten die geliberaliseerde doctrines als universalisme, moreel deïsme, New Age syncretisme en dergelijke propageren. Even dodelijke ketterijen komen van hen die beweren de meest gelovigen en religieuzen te zijn - zij die tot hun eigen ondergang beweren dat het kruis niet genoeg was (Gal. 5:4). Deze moderne Farizeeën pushen een rechtvaardigheid van werken, een standaard waaraan ze zelf nooit voldoen. Geen twee Farizeeën zijn het ooit eens over wat de lijst van vereisten is, maar ze eisen dat je aan hun specifieke lijst voldoet. Wee hen!

()

2. Vang er zoveel mogelijk uit het vuur voordat de klok middernacht slaat. De tijd die we nog hebben om te vechten is bijzonder kort. Dit betekent zinvolle manieren vinden om je geloof en getuigenis te delen. Evangelisatie is vaak intimiderend, maar altijd gemakkelijker dan het lijkt. De intimidatie is een onophoudelijke satanische illusie. Evangelisatie is gemakkelijk. Als je persoonlijk bent, stel dan gewoon een vraag... "heb je een geloof?" Mensen houden van vragen en zullen zich meestal openstellen. Dat geeft je een onmiddellijke, niet ongemakkelijke "binnenkomst". Er zijn nog makkelijkere manieren om te evangeliseren: 1. Schrijf brieven naar gevangenen. Ze zijn een geboeid publiek en ontvangen graag post. 2. Deel christelijk en evangelisch materiaal op Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, enz. Het enige wat je nodig hebt is een klik of twee en je hoeft niet eens iemand rechtstreeks onder ogen te komen als je neigt naar schuchterheid. 3. Begin een website of blog en deel je geloof. Als God je meer moed heeft gegeven, laat dan je stem horen. Deel traktaten uit. Deel Bijbels uit. Vind een manier om publiekelijk te delen. Geef grote fooien aan je serveersters en schrijf "God houdt van je... Johannes 3:16." Begin gesprekken. Laten we gaan!

3. Bewaak je eigen fort. Dat betekent dat je alles moet doen wat in je door God gegeven macht ligt om je eigen kinderen en familie de waarheid van God en Zijn woord te leren. Maak van geloof een normaal gespreksonderwerp. In een gezin dat niet vaak over geestelijke dingen praat, kan het lastig zijn om over God te praten, maar zet door. Het kan tijd kosten, maar het doel moet zijn om naar een plek te gaan waar je partner en kinderen zich geliefd voelen en zich op hun gemak voelen om God tot een normaal onderdeel van het gesprek te maken. Als je wilt dat je gezin hun geloof beleeft en trouw blijft, dan kun je het christendom niet verbannen naar de zondag om 10 uur 's ochtends. Het zou een normaal onderdeel van het leven moeten zijn. Doorsta ontberingen en slaag met genade. Wees vriendelijk, vergevingsgezind en authentiek tegen je kinderen en echtgenoot. Bid dagelijks voor hen.

()

4. Vecht ook de maatschappelijke strijd, maar op een betere manier - een hemelse manier. De meeste mensen zien zwijgen als berusten en christenen zijn jammerlijk stil geworden. Politieke macht wordt vaak gegeven aan de meest actieve en luidruchtige. We moeten ons uitspreken over de kwesties en een bijbels wereldbeeld presenteren. Zwijg niet over de huidige gebeurtenissen omdat God je zoveel te zeggen heeft gegeven. Vergeet niet om vriendelijk en sympathiek te zijn - je probeert geen ruzie te winnen, je probeert liefdevol te overtuigen en zaadjes te planten. Iedereen schreeuwt, maar laten we degenen zijn die aan de kant staan en vriendelijk zeggen: "Kijk, er is een betere manier." Probeer ook manieren te vinden om fysiek actief te zijn in de strijd. Er gaat bijna geen dag voorbij zonder een massaal gebed, een wandeling voor het leven of een plaatselijke missie. Zoek op Google of Facebook naar lokale groepen en mogelijkheden en doe mee.

De obstakels

1. De Kerk lijkt overweldigend in de minderheid te zijn op dit aardse slagveld en dit zorgt ervoor dat velen de moed verliezen, zich gewonnen geven of opgeven. Toch is dit obstakel slechts een illusie, want de waarheid is dat er meer met ons zijn dan met de vijand (2 Koningen 6:16-17, Matt. 26:53, Openb. 12:7-9). Als we ervoor kiezen om te vechten en de strijd aan te gaan, winnen we meestal, maar we moeten vechten.

()

2. De duivel heeft onze gelederen geïnfiltreerd met de zijnen. Ze beweren vaak Christus te volgen, maar proberen je op de een of andere manier van het evangelie af te leiden. Realiseer je dat ze meestal gewoon verward en onwetend zijn en Christus gewoon nooit hebben gekend. Ze begrijpen de boodschap van het Evangelie niet, die verkondigt dat Christus de enige weg is en tegelijkertijd dat onze zonde volledig, 100% verzoend is. Of het nu de ultraconservatieve Farizeeën of de liberale Sadduceeën zijn, als je naar hen luistert zullen ze je geloof stelen, of er op zijn minst voor zorgen dat je onproductief wordt in de strijd.

3. Zelftwijfel. We zijn vergeven, bevrijd en er is ons eeuwig leven beloofd, maar zo vaak blijven we in onze ketenen, piekeren over onze spijt uit het verleden en de schijnbaar onmogelijke obstakels die voor ons liggen. Maar zo vaak zijn de obstakels slechts illusies en de obstakels die er wel zijn, vertrapt God en verwijdert ze op wonderbaarlijke wijze als je gewoon in geloof naar voren stapt. Wat betreft je zonde en je verleden, onthoud gewoon dat de duisternis donker is. Als je al je tijd besteedt aan het focussen op de duisternis, dan zal je leven gevuld zijn met duisternis. Erken dat je een ellendige zondaar bent die de grote Verlosser nodig heeft, maar laat dan de duisternis achter je en ga voorwaarts, terwijl je je ogen op Christus richt, "de Auteur en Voleinder van ons geloof". Herstel en verbeter wat je kunt, maar accepteer dat het bloed van Christus je volledig bedekt en in al je morele behoeften voorziet en ga dan de strijd aan zodat je anderen kunt helpen redden.

We hoeven onszelf niet te vergelijken met degenen waarvan we denken dat ze succesvoller zijn in de geestelijke strijd - de Luthers, Spurgeons en Grahams. Het waren stuk voor stuk gebroken mensen die door Gods genade werden gebruikt als vaten van de Geest. God gaf elk van hen de mogelijkheden, de bekwaamheden en de moed om te bereiken wat ze bereikten en de waarheid is dat niet zij iets bereikten, maar de God die ze in zich lieten wonen. Voor elke Luther of Graham is er een gelovige die verborgen ligt in de schaduw van de obscuriteit, onbekend in de annalen van de geschiedenis, die trouw was met wat God hen gaf; en door hun trouw leerden de Luthers en de Grahams de Heer kennen. Ze zijn misschien niet beroemd op aarde, maar ze zijn heel, heel beroemd in de hemel.

Sommigen zijn geroepen om Paulus te zijn die op aarde een grote oogst lijkt binnen te halen, en anderen zijn geroepen om Stephens te zijn die in de ogen van de wereld niet succesvol lijken, maar in een enkel moment van trouw een geestelijke oogst van gelijke waarde binnenhalen die pas onthuld wordt als het verhaal zich verder ontvouwt. Toch zijn we allemaal geroepen om trouw, moedig en met niet aflatende ijver te strijden.

Want onze strijd is niet tegen vlees en bloed, maar tegen de heersers, tegen de overheden, tegen de machten van deze duistere wereld en tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten. (Ef. 6:12)

Ik zeg u zeer waarachtig: wie in Mij gelooft, zal de werken doen die Ik gedaan heb, en zij zullen nog grotere dingen doen dan deze, want Ik ga naar de Vader. (Joh 14:12)

Sta mij toe om de beroemdste toespraak van Winston Churchill toe te passen op de Kerk en onze huidige missie:

Ik heb er zelf het volste vertrouwen in dat als iedereen zijn plicht doet, als niets wordt verzuimd en als de beste regelingen worden getroffen, zoals nu gebeurt, wij opnieuw in staat zullen blijken het evangelie te verdedigen, de storm van de oorlog te doorstaan en de dreiging van tirannie te overleven, desnoods jarenlang, desnoods alleen. Dat is in ieder geval wat we gaan proberen te doen. Dat is de vastberadenheid van de regering van Onze Heer - iedere man van Hem. Dat is de wil van Christus en de Hemel. De Kerk en de Gastheer van de Hemel, verbonden in hun zaak en in hun nood, zullen hun hemelse land tot de dood verdedigen, elkaar als goede kameraden met het uiterste van hun kracht helpend. Ook al zijn grote delen van de aarde en veel oude en beroemde staten in de greep van Beëlzebub en al het verfoeilijke apparaat van de satanische heerschappij gevallen of kunnen zij in de greep van Beëlzebub en al het verfoeilijke apparaat van de satanische heerschappij vallen, wij zullen niet wankelen of falen. We zullen doorgaan tot het einde, we zullen vechten in onze huizen, we zullen vechten op straat en in onze scholen, we zullen met groeiend vertrouwen en groeiende kracht vechten tegen de vorst van de lucht, we zullen het Evangelie verdedigen, wat de prijs ook moge zijn, we zullen vechten in de cultuur, we zullen vechten in onze kerken, we zullen vechten te land en ter zee, we zullen vechten in de heuvels; We zullen ons nooit overgeven, en zelfs als, wat ik geen moment geloof, de Kerk of een groot deel ervan onderworpen zou zijn en zou verhongeren, dan zou onze broederschap aan gene zijde van de zeeën, gewapend en bewaakt door goddelijke macht, de strijd voortzetten, totdat, op Gods tijd, de legers van de Hemel, met al hun macht en kracht, naar voren treden om ons allen te redden en te bevrijden.




()

Bron: THIS IS WAR! The Battle Belongs To The LORD - UNSEALED - World News | Christian News | Prophecy Updates