www.wimjongman.nl

(homepagina)


Onthulling van de mysteries van de zeven weken van Daniël 9:25

Door Richard Honorof - 31 maart 2022

Rabbi Shlomo Goren die de Shofar laat schallen bij de Klaagmuur, 7 juni 1967 (Foto: David Rubinger/GPO)

Daniëls 'Zeven Weken' van jaren van Daniël 9:25 begonnen met de herovering van Jeruzalems Westelijke Muur op 7 juni 1967, en eindigden 49 Bijbelse jaren later precies op 23 september in 2015, op de Joodse Bijbelse Feestdag van Jom Kippoer!

De Woorden die God aan de engel Gabriël gaf in Daniël 9:24-27 droegen vele mysteries met zich mee, zowel met betrekking tot Jeruzalem als tot de Eindtijd, maar ook met betrekking tot Yeshua's beloofde wederkomst.

Deze verborgenheden zouden pas nu geopenbaard worden, aan het begin van de Eindtijd, en ook nu vlak voor Daniëls laatste Week, de laatste 70e Week van 7 jaar!

Daniël 8:16,17,19; En ik hoorde de stem van een Man tussen de oevers van de Ulai, die zei: "Gabriël, maak deze man (Daniël) het visioen duidelijk ... Begrijp, mensenzoon, dat het visioen betrekking heeft op de tijd van het Einde." En hij zei: "Kijk, ik maak u bekend wat er zal gebeuren (met uw volk) in de laatste tijd van de gramschap; want op de vastgestelde tijd zal het Einde zijn."

Daniël 9:21; Ja, terwijl ik in gebed sprak, bereikte de man Gabriël, die ik in het begin in het visioen had gezien, en mij snel vliegend, mij aanrakend tegen de tijd van het avondoffer.

Dit Schriftgedeelte in Daniël 9:24-27 dat aan Daniël werd gegeven in het eerste jaar van Darius door de engel Gabriël openbaarde vele Eindtijdmysteries in Daniël 9:24-27 ...

"Zeventig weken zijn bepaald voor uw volk en voor uw heilige stad (Jeruzalem), om de overtreding te voleindigen, en een einde te maken aan de zonden, en verzoening te doen voor de ongerechtigheid, om eeuwige gerechtigheid in te voeren, en om visioen en profetie te verzegelen, en om het Heilige der Heiligen te zalven. Weet dan en versta, dat van het uitgaan van het Woord om Jeruzalem te herstellen en te bouwen tot (aan) de Gezalfde (Messias), de Bevelhebber, zeven weken en tweeënzestig weken (van 7 jaar) zullen zijn; de straat zal opnieuw gebouwd worden, en de muur, zelfs in moeilijke tijden. En na Tweeënzestig Weken zal de Messias uitgeroeid worden, maar niet voor Zichzelf. En het volk van de (boze) vorst, die komen zal, zal de stad en het heiligdom verwoesten; en het einde daarvan zal zijn met een vloed, en tot het einde van de oorlog zijn verwoestingen bepaald. En hij zal met velen een verbond bevestigen voor één Week. En in het midden van de Week zal Hij het offer en de offerande doen ophouden, en op de vleugel der gruwelen zal Hij het woest maken, totdat de voleinding, die bepaald is, en over de woestenij zal worden uitgestort."

De Zeven Weken was het eerste geheimenis. De antwoorden waren toen onbekend, omdat deze perioden van de Zeven Weken en de Tweeënzestig Weken beide verband hielden met Jeruzalem dat weer in Joodse handen zou komen, en ook met de eerste en de tweede komst van Messias.

Na bijna 2000 jaar zijn de Zeven Weken feitelijk begonnen op 7 juni 1967, die uiteindelijk zouden leiden tot de Wederkomst van Messias aan het einde van de 70e Week, de Laatste Week van zeven jaar van Daniël 9:27. Wij staan nu aan de vooravond van die Laatste Week. Het tweede mysterie is wanneer zal de Laatste Week, Daniël 9:27, beginnen?

Beschouw alstublieft de volgende informatie als een zeer reële en serieuze waarschijnlijkheid van waar we vandaag staan in het begrijpen van Gods profetische Eindtijdtabel ...

Het volgende is mijn eigen werkelijke persoonlijke ervaring ...

In de zomer van 2007, op de 19e dag van een 21 dagen durende vastenperiode van zacht voedsel, die zowel mijn vrouw Faith als ik doormaakten, kwam het volgende Schriftgedeelte over de Zeven Weken uit Daniël 9:25 van de bladzijde met een begrip in mijn geest dat deze twee data, de Zeven Weken en de Tweeënzestig Weken genoemd in de Daniël 9 passage twee verschillende gebeurtenissen zijn, gerelateerd aan de twee verschillende komsten van onze Heer Yeshua. Het document dat je op het punt staat te lezen, is geschreven op basis van die eerste ervaring.

Als, een jaar later in 2008, vele bloedrode manen werden ontdekt op de NASA ruimte verslagen en die vielen precies op Joodse bijbelse feestdagen, wat op de meest verbazingwekkende manieren bevestigde wat mij zojuist was getoond door de Heilige Geest in 2007.

Ik geloof werkelijk dat deze profetie in Daniël 9:25 van de Zeven Weken van zeven jaar (of 49 bijbelse jaren) begon op 7 juni 1967, toen het Joodse volk Jeruzalem terugnam. 49 Bijbelse jaren later had dat in het midden van de herfstfeesten in 2015 geplaatst. Als dat juist is, dan staan we nu pal voor de deur van de 70e Week van Daniël, de laatste en laatste zeven jaar op deze planeet voordat onze Messias Yeshua terugkeert. Daniëls hele profetie van de Zeventig Weken uit 9:24-27 is specifiek gerelateerd aan zowel het Joodse volk, aan Gods heilige stad Jeruzalem, als aan de tweede komst van onze Messias Yeshua.

Mijn berekeningen van 49 Bijbelse jaren van 360 dagen per jaar vanaf 7 juni 1967 = 17.640 dagen, gedeeld door 365 dagen/jaar = 48 burgerlijke jaren + 120 dagen - 12 schrikkeldagen, oftewel 7 juni 2015 + 108 dagen = de 10e van Tishri, op 23 september 2015, op de Bijbelse feestdag Jom Kippoer!

Dit artikel is een studie van de vele redenen waarom ik geloof dat 7 juni 1967 het moment is waarop Daniëls Zeven Weken van zeven jaar van Daniël 9:25 werkelijk zijn begonnen.

Daniël ontving dit Woord van God rechtstreeks van de engel Gabriël die aan Daniël was verschenen 21 dagen nadat hij had gebeden en gevast en God had gezocht, begrijpend dat Juda's 70 jarige gevangenschap in Babylon geëindigd was, en dat toen de tijd was voor hun vrijlating, en voor de gevangenen van Juda om terug te kunnen keren naar Israël.

Daniël had uit de Schriften (Jeremia 25:11, 12 en 2e Kronieken 36:21) begrepen dat de 70 jaar van hun gevangenschap bijna ten einde waren. Maar in plaats van met Daniël over de 70 jaar te spreken, werd de engel Gabriël door God gezonden om met Daniël over een veel groter beeld te spreken, de Zeventig Weken van zeven jaar, de tijd waarin Gods Messias zou komen en Gods Koninkrijk op de aarde zou vestigen.

De engel Gabriël werd door God gezonden om Daniël het Grote Beeld te geven, een Woord voor de Eindtijd, over wat er zou gebeuren met Gods volk en met Gods heilige stad Jeruzalem met betrekking tot de Messias in het Einde der Tijden. God gaf dit Woord door Zijn engel aan Zijn profeet Daniël, en God zorgde ervoor dat Daniël wist dat de visioenen en dromen die hij kreeg betrekking hadden op de Messias en op het Einde der dagen. Daniël 7:13,14; 8:15-19; 10:5-14.

In deze profetie van Daniël 9:25,26, waren er vele redenen waarom God de Zeven Weken en de Tweeënzestig Weken had gescheiden, in plaats van eenvoudigweg Negenenzestig Weken van zeven bijbelse jaren te noemen.

Ik geloof dat deze data twee totaal verschillende tijdsperioden in de geschiedenis zijn; waarvan de meeste moderne bijbelgeleerden geloven dat de 62 Weken + 7 Weken = 69 Weken, als 483 jaar bij elkaar opgeteld moesten worden, en alleen betrekking hebben op de eerste komst van Messias. Persoonlijk geloof ik dat de Zeven Weken (49 Bijbelse jaren) alleen betrekking hebben op wat in vers 24 gezegd is, waarbij God ons Zijn tijdstabel (Zeven Weken) geeft wanneer al deze gebeurtenissen waarover gesproken wordt uiteindelijk vervuld zouden worden, vlak voor de tweede komst van Messias.

God vertelt ons vervolgens dat de Tweeënzestig Weken betrekking hebben op Jeruzalem en op de Messias. Dan herhaalt God onmiddellijk de Tweeënzestig Weken en vertelt ons dat dit getal specifiek betrekking heeft op de exacte tijdsperiode wanneer de Messiah zou worden uitgeroeid, profeterende Yeshua's eerste komst en Zijn dood.

Maar God had ons zojuist verteld dat de Zeven Weken ook betrekking hadden op Jeruzalem en op de komst van de Messias. Maar welke komst?

Is het met de eerste of met de tweede komst van de Messias? Als het de tweede komst van de Messias is, dan zou die ook onderbroken worden door de laatste week van Daniëls zeventig weken profetie, gezien in Daniël 9:27.

Sir Isaac Newton was iemand die het ook geloofde en schreef over de 7 Weken van Daniël 9:25 in verband met de Tweede Komst van de Messias!

God gaf dit Woord aan Zijn engel Gabriël om aan Daniël te geven...

" ... vanaf het uitgaan van het Woord om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen tot Messias ..." Dat is Gods Woord, maar was het ook een specifiek woord gegeven aan een man, of het nu koning Cyrus was, of koning Darius, of koning Artaxerxes, waar ons een specifieke begindatum wordt gegeven voor deze profetie?

Laten we eens kijken naar de tweeënzestig jaarweken of 434 jaar, en zien welke belangrijke gebeurtenis kan hebben plaatsgevonden. Was het de inwijding van de tweede Tempel in 396 v. Chr.? Ezra 6:14-16

God wist dat er twee verschillende tijden in de geschiedenis zouden zijn met betrekking tot het herstel en de herbouw van Jeruzalem tot aan de Messias, en daarom konden deze Zeven Weken en Tweeënzestig Weken niet beide betrekking hebben op de datum van de eerste komst van de Messias, want God zorgde ervoor om Daniël rechtstreeks door Zijn engel Gabriël te vertellen dat deze visioenen en dromen en openbaringen betrekking hadden op het Einde der dagen. (Daniël 8:15-17; 9:21-23; en Daniël 10: 5-14)

Laten we de populaire conclusie van de bijbelgeleerde volgen dat de Zeven Weken en de Tweeënzestig Weken twee tijdsperioden in directe volgorde zijn, bij elkaar opgeteld (49 jaar + 434 jaar = 483 jaar), alleen leidend tot de eerste komst van de Messias, en Zijn uitgeroeid worden. Als dat waar is, waarom herhaalt de profetie in vers 26 dan de Tweeënzestig Weken, en zegt specifiek dat de Tweeënzestig Weken verband houden met de uitroeiing van de Messias. Hoe zit het met de Zeven Weken, waar past dit in? Ik geloof dat God ons in deze profetie vertelde over de twee afzonderlijke Komst van de Messias, en ons ook vertelde wanneer ze plaatsvonden. Het sleutelonderwerp in vers 25 is "het herstel en de herbouw van Jeruzalem tot aan de Messias!" Deze door God gegeven profetie gaat helemaal over de Messias, en over de twee data van Zijn komst. God laat ons dit duidelijk zien door de Tweeënzestig Weken een tweede keer te herhalen, deze te scheiden van de Zeven Weken, en ons duidelijk te vertellen dat de Tweeënzestig Weken precies betrekking hadden op de tijd dat Messiah zou worden afgesneden (gekruisigd) in Jeruzalem bij Zijn eerste komst. Als God nauwkeurig was over de Tweeënzestig Weken, dan was God ook nauwkeurig over de Zeven Weken in verband met de tweede komst van Messiah.

Waarom is de laatste Week van Daniëls 70e Week-profetie niet inbegrepen in het herstel en de herbouw van Jeruzalem tot aan Messias? Omdat de anti-christ een verbond ondertekent dat 7 jaar duurt (of misschien aan het einde van) 7 jaar wordt afgesneden. Hij zal het herstel en de herbouw van Jeruzalem stoppen. Het hele doel van de anti-christ is om uiteindelijk het werk en de plannen van God voor de tweede komst van Messias te stoppen. Hij stopt de Jeruzalemse Tempeloffers na 3½ jaar, en richt een gruwel voor God op in deze Tempel, en verklaart zichzelf God te zijn vanuit de Jeruzalemse Tempel.

Ook de orthodoxe Joden die deze Tempel zullen bouwen zijn in opstand tegen God, want zij hebben het geschreven Woord van God verlaten voor een zogenaamde goddelijke Mondelinge Torah. Zij hebben ontkend dat Yeshua de ware Messias van God is, en ook dat Zijn Bloedoffer de verzoening voor hun zonden was. Zie Jeremia 33:18, Zacharia 6:12, 13; Zij geloven dat zij Gods Woord gehoorzamen door hun Tempel te bouwen, volgens Exodus 25:8, en door dierenoffers te brengen. Maar zij zullen de bijbelse profetie vervullen. God zei dat alle Aäronitische priesters die niet de zonen van Zadok zijn, niet in Zijn Aanwezigheid kunnen komen en voor Hem kunnen dienen! God had gezegd dat Hij nooit meer bloedoffers zal eren, behalve van de zonen van Zadok? Ezechiël 44:10-16 en Ezechiël 43:18,19. Maar tenzij deze Aäronitische priesters, of ze nu zonen van Zadok zijn of niet, Yeshua's Bloed verzoeningsoffer voor hun zonden kunnen accepteren, dan zullen ze in hun zonden sterven. Lees Johannes 8:24

Zowel bij de eerste komst van de Messias als bij Zijn tweede komst, is het Satan die probeert de Messias de pas af te snijden. Ten eerste dacht hij dat hij de overwinning over Yeshua had behaald toen Hij gekruisigd werd. Ten tweede zal Satan zijn anti-Christ een (zevenjarig) verbond met velen laten tekenen. De boze vorst die tijdens de 70e week van Daniël zal komen, deze zal alle tempeloffers stoppen, zichzelf tot god verklaren in de Jeruzalemse tempel, en ook proberen Jeruzalem te verwoesten. Zacharia 14:2. Maar hij zal slechts gedeeltelijk slagen, want wanneer de Heer Yeshua uit de hemel terugkeert, zal Hij zowel de anti-christ als zijn hele koninkrijk vernietigen!

Toen deze profetie van Daniël 9:25 over deze eindtijdopenbaring aan Daniël werd gegeven tijdens het 1e jaar van Darius, wist Daniël uit de geschriften van Jeremia dat de zeventig jaar ballingschap in Babylon voor zijn volk ten einde waren. Jeremia 29:10

Deze Woorden van God aan Daniël over de herbouw van Jeruzalem, gegeven in het eerste en tweede jaar van Darius, werden gegeven tussen 530 en 520 v. Chr., tijdens de regeerperiodes van koningen Kores en koning Darius.

Echter, Daniëls profetie van "Zeven Weken" en "Tweeënzestig Weken", bij elkaar opgeteld is 483 Bijbelse jaren. Omdat de koningen Cyrus en Darius ongeveer 550 jaar voor het kruis regeerden, werden hun decreten aan Juda betreffende de herbouw van de Tempel van God in Jeruzalem in een totaal andere periode gegeven dan de Negenenzestig Weken (Zeven Weken + Tweeënzestig Weken) of 483 jaar, die God gaf in Daniël 9:24,25. De Bijbelse 483jaren terug tellend vanaf het Kruis, plaatst dat rond 450 v. Chr. Die datum valt tussen Ezra's bediening in Jeruzalem, die begon in 458 v. Chr. (door Artaxerxes brief) en Nehemia's bediening, die begon in 445 v. Chr. met Artaxerxes brief aan Nehemia.

Daarom zijn de conclusies van de mens betreffende de "Zeven Weken" toegevoegd aan de "Tweeënzestig Weken" van Daniël 9:25,26, voor 483 jaar, op zijn best alleen maar giswerk ... proberen om al deze Jaar Weken te laten passen in een of ander vermeend koningsbesluit.

Wat dit alles betekent is dat 7 juni 1967 een reële waarschijnlijkheid is als zijnde het juiste antwoord en de juiste betekenis voor de "Zeven Weken" van jaren van Daniël 9:25. En als het het juiste antwoord is van Daniël 9:25 van Gods betekenis voor de Zeven Zevens, dan eindigden die Zeven Weken op 23 september, Yom Kippur, in 2015.

Dus wanneer zal Daniëls 70e Week beginnen, Daniëls laatste Week, de laatste zeven jaren op aarde voordat onze Heer Yeshua terugkomt?

Ik geloof dat Daniëls 70e Week zal beginnen in de herfst van dit jaar, 2022!

Meer informatie hierover zal worden geopenbaard in deel twee, van deze tweedelige studie over:

Onthulling van de Mysteries van de Zeven Weken van Daniël 9:25

Bron: Revealing the Mysteries of the Seven Weeks of Daniel 9:25 » Kehila News Israel