www.wimjongman.nl

(homepagina)


TALMOEDISCHE PROFETIE ONTHULT: OORLOG RUSLAND-OEKRAÏNE WIJST OP KOMST VAN MESSIAS REEDS IN 2022

Door David Sidman | 31 maart 2022

O, sterveling, wend uw aangezicht naar Gog uit het land Magog, de hoofdvorst van Meshech en Tubal. Profeteer tegen hem Ezechiël 38:2 (De Israël BijbelTM)

( )

T-80 van het Oekraïense leger (wikimedia)

Wat heeft de Russische invasie in Oekraïne te maken met de Messias? Alles, volgens een rabbi die de profetie van de Talmoed heeft bestudeerd. Rabbi Yehuda Richter van Kfar Tappuach onthulde in een recente lezing getiteld 'Emergency Broadcast: Russia, Ukraine, Armageddon, Bringing the Redemption' dat in de Talmoed een weinig bekende profetie aansnijdt hoe oorlogen in "het zevende jaar" een teken zijn van het Einde der Dagen en een voorbode van de komst van de Messias.

HET GETAL ZEVEN

In de presentatie citeert de rabbi zijn bronnen in de Talmoed en zegt:

"Talmoed tractaat van megillah pagina 17, kant B ook zou je kunnen verwijzen naar Sanhedrin 97 kant A. Ons is verteld dat de grote vergadering van de 120 wijzen die zij arrangeerden en de stille Amida samenstelden - de 18 zegeningen, de 18 gebeden, en elke zegening was oorspronkelijk 18. Daarna, natuurlijk, 19, maar elke zegening die de grote vergadering bijeenbracht had een doel en een reden waarom die zegen precies op die plaats moest zijn. De Talmoed vraagt - we weten dat de zevende zegen in de Amidah van God vraagt om naar onze problemen te kijken en ons te verlossen. Dus waarom is verlossing verbonden met het getal zeven?"

( )

Rabbi Yehudah Richter, opperrabbijn van Kfar Tapuach (screenshot)

MAANDEN VAN VERLOSSING

De rabbijn legt uit dat de Natie Israël de verlossing zal ervaren in het zevende jaar - of het Sabbatsjaar, waar we ons nu in bevinden. Verder voegt de rabbi eraan toe dat de oorlog in Oekraïne plaatsvindt in de maanden die geassocieerd worden met verlossing - Adar (februari-maart), waarbij het Joodse volk hun verlossing uit de vernietiging viert tijdens de feestdag Purim en Nissan (maart-april), waarbij het Joodse volk hun verlossing uit Egypte viert op de feestdag van Pesach.

"De Talmoed zegt dat het Joodse volk verlost zal worden in het zevende jaar in het sabbatsjaar. We zitten niet alleen in een sabbatsjaar, maar we zitten ook in drie maanden van het jaar die verlossing zijn - die echt gericht zijn op verlossing. Dat zijn twee maanden van Adar waar de verlossing van Purim plaatsvond en ook de daaropvolgende maand Nissan waarin de verlossing van Pesach - het verlaten van Egypte plaatsvond."

OORLOGEN AAN HET EIND VAN HET ZEVENDE JAAR

Rabbi Richter legt uit dat de Talmoed oorlogen profeteert in het zevende jaar, en in het achtste jaar zal de Messias komen: "De tractaat van Derech Zuta in het 10e hoofdstuk, de eerste wet daar staat dat ze een beetje anders is. Het zegt dat er oorlogen zullen zijn tijdens het zevende jaar, specifiek aan het eind van het zevende jaar. Het begin van het achtste jaar, dan zal de Messias van David komen om het Joodse volk te verlossen - de Mashiach, de Zoon van David."

De rabbi legt vervolgens uit dat wanneer de oorlogen eindigen in het zevende jaar, de Messias, een nakomeling van David, in het achtste jaar (september 2022-september 2023) arriveert

"Er staat dat er in het zevende jaar oorlogen zijn, en dat vertegenwoordigt het begin van de verlossing, en dan komt de messias. Aan de vooravond van het zevende jaar, dus de meeste commentaren zeggen dat er natuurlijk twee messiassen zijn. Er is de messias, de zoon van Jozef, die de gevechten voert - die de fysieke kant van de verlossing van het Joodse volk is en dat gebeurt tijdens het zevende jaar - oorlogen, enz. En dan nadat het zevende jaar voorbij is, begint het achtste jaar, dat is de Messias van David."

EEN ANDER SOORT OORLOG

Rabbi Richter voegt eraan toe dat de oorlog tussen Rusland en Oekraïne de hele wereld raakt. Dat komt omdat alle wereldmachten partij hebben gekozen, zoals China aan de kant van Moskou en de NAVO aan de kant van Oekraïne. Hij voegt eraan toe dat dit fenomeen aantoont dat dit een ander soort oorlog is dan andere recente conflicten die meer geïsoleerd waren.

Hij merkt op dat we misschien aan de vooravond staan van een nucleaire Derde Wereldoorlog.

Rabbi Richter haalt ook Rabbi Eliezer Papo aan, die tijdens de Ottomaanse bezetting in het Land Israël woonde en in zijn boek 'Elim' schreef: "Wanneer je ziet dat naties elkaar ophitsen, uitdagen, bedreigen, wees dan voorbereid op Moshiach." De bron is Breisheet Rabbah hoofdstuk 42, paragraaf 4.

Een andere aanwijzing komt van de Malbim, een van de meer gerespecteerde Tora-autoriteiten, die zegt dat elke oorlog een proces is dat ons dichter bij de verlossing brengt. Met betrekking tot het huidige conflict in Oekraïne zegt Rabbi Richter: "De inzet is nog nooit zo hoog geweest."

[Opmerking vertaler: Zou met de zeven jaar niet de zevenjarige verdrukking worden bedoeld, waarna de Messias verschijnt voor het volk van Juda?]

Bron: Talmudic prophecy reveals: Russia-Ukraine war indicates Messiah's arrival as early as 2022