www.wimjongman.nl

(homepagina)


Opname uitgesteld

Door Terry James op 2 Mei, 2024

Noot van de auteur: Dit artikel werd oorspronkelijk geplaatst op Raptureready.com op 7 maart 2016. Het is hier opnieuw geplaatst omdat sommige van dezelfde zorgen als toen worden geuit via e-mails en op andere manieren. Mijn antwoord blijft hetzelfde omdat Gods Plan met betrekking tot de Opname niet veranderd is.

We hebben in deze column een aantal keer gekeken naar degenen die de eindtijdboodschap en de Opname in het bijzonder bespotten. Omdat degenen die de spot drijven meestal van een schurende, ongelovige soort zijn, is er een standaard Bijbelvers als antwoord dat ik meestal gebruik.

Het Bijbelse antwoord is meestal bedoeld om diegenen die de spot drijven te laten weten dat zij in werkelijkheid Bijbelprofetieën vervullen.

"Dit wetende, ten eerste, dat er in het laatste der dagen spotters zullen komen, die naar hun eigen begeerten wandelen, en zeggen: Waar is de belofte van zijn komst? Want sedert de vaderen ontslapen zijn, zijn alle dingen gebleven zoals zij waren van het begin der schepping af" (2 Petrus 3:3-4).

De laatste tijd past zo'n antwoord echter niet helemaal bij wat een passend antwoord zou moeten zijn. Dat komt omdat de vragen wekelijks komen van oprechte gelovigen in de pre-verdrukking Opname van de Kerk. Deze christenen maken zich zorgen - sommigen zijn heel erg bezorgd.

Ze kijken om zich heen en aan alle kanten zien en voelen ze de satanische druk van deze gevallen sfeer dichterbij komen. Kwesties en gebeurtenissen - de sfeer waarin hun leven is opgeslokt - wekken gedachten op dat hun situatie veel begint te lijken op de Bijbelse beschrijving van de Verdrukking zelf.

Om de groeiende angst te illustreren, heb ik gekozen voor de e-mail van zo'n christelijke broeder die dit vorige week schreef. Zijn woorden raken precies de kern van de vele andere e-mails die een soortgelijke emotie uitdrukken. Hier is het in zijn geheel:

Waarom stelt de Heer de Opname uit? Het had jaren geleden al moeten gebeuren. We zouden nu in het millennium genieten van echte vrede en welvaart zonder het lijden. Ik begrijp het niet. Het is natuurlijk God's roeping, maar 58 miljoen geaborteerde baby's in de VS sinds 1973, christenen die wereldwijd gemarteld en vermoord worden, mensen die in Jezus geloven die verlangen naar zijn wederkomst die enorm lijden. Ik snap het niet. Waar is onze Heer en Redder?

De e-mailer gebruikte geen zachte begroetingsnuances of andere aardigheden. Hij legde gewoon zijn door geestelijk leed geplaagde emoties bloot.

Zo'n diepe bezorgdheid beantwoord je niet met de profetie van de apostel Petrus, zoals hierboven gegeven. Dit kind van God is bezorgd. Hij is verbaasd; hij is verbijsterd. Het is het soort vragen dat ik in de angsten van mijn eigen kinderen heb gehoord toen ze jong waren en zich teleurgesteld voelden omdat de een of de ander een belofte niet nakwam. "Papa zou me nooit zo mogen teleurstellen", is de toon.

Alleen komt deze vermeende niet nagekomen belofte niet van een onvolmaakte menselijke vader. Ik zeg "vermeende niet nagekomen belofte" omdat de belofte helemaal niet ononderbroken is. De fout zit hem in de vraag die het onvolmaakte kind stelt. Zijn Volmaakte Vader zal, zoals altijd, honderd procent trouw zijn om elke gedane belofte na te komen.

De Heer Jezus Zelf, in Zijn opgevaren positie, zei het volgende tegen Johannes de Openbaringgever:

"Omdat gij het woord van mijn geduld bewaard hebt, zal Ik ook u bewaren voor de ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal, om hen, die op de aarde wonen, te beproeven" (Openbaring 3:10).

Jezus zei het, en dat betekent dat de hemelse Vader het zei - het beloofde! Jezus zei dat Hij en de Vader één zijn. Ze zijn onafscheidelijk - één en dezelfde - de eerste en tweede Personen van de Godheid - de Drie-eenheid.

God kan niet liegen, zegt de Schrift ons. Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven. God houdt Zijn beloften. Dus deze broeder in Christus, net als alle andere gelovigen die naar de "gezegende hoop" van Titus 2:13 kijken, die in angst en zorgen verkeren terwijl ze zien hoe deze gevallen wereld dichterbij komt, hebben een antwoord uit het Woord van God nodig.

De Hemelse Vader gaf het antwoord aan Petrus om aan ons door te geven, iets verderop in de Schrift. Het antwoord op de vraag waarom de Opname nog niet zo snel heeft plaatsgevonden als we bijna allemaal wensen, ligt, tenminste voor een deel, besloten in het volgende:

"De Here is niet lankmoedig wat Zijn belofte betreft, gelijk sommigen lankmoedigheid rekenen, maar lankmoedig jegens ons, niet willende dat iemand verloren zou gaan, maar dat allen tot bekering zouden komen" (2 Petrus 3:9).

De Verdrukking die op dit Genadetijdperk zal volgen, zal gevuld zijn met verschrikkingen die zelfs Johannes, onder goddelijke inspiratie, met moeite kon beschrijven. De Heer wil tijdens deze huidige bedeling elk mogelijk moment voorzien voor hen die verloren zijn in hun zonde om veilig binnen te komen in de schuilplaats die Zijn geliefde Zoon, Jezus Christus, is. God wil dit voor de verlorenen omdat, na de Opname, het maken van de beslissing om Christus te accepteren voor verlossing moeilijker zal zijn door een veelvoud aan factoren. De onthoofding onder ogen zien is slechts één van die factoren!

Dat is de reden - of in ieder geval een primaire reden - dat de Opname volgens Gods Woord nog niet heeft plaatsgevonden in deze generatie.

Dat gezegd hebbende, moet ik beslist bezwaar maken tegen de bewering van de e-mailer dat God de Opname "uitstelt". Je kunt dit naar de bank brengen - nou ja, naar de banken zoals ze vroeger waren - God stelt de Opname niet uit. Het zal precies in een oogwenk gebeuren op het moment dat de Vader heeft bepaald.

Jezus zei: "Maar van die dag en dat uur weet niemand, ook de engelen in de hemel niet, maar alleen mijn Vader" (Matteüs 24:36).

God weet precies het moment waarop Hij Zijn Zoon zal sturen om Zijn Bruid te halen, vergis je niet. Er is geen uitstel.

Wat dat betreft laten zaken en gebeurtenissen die op ons afkomen zien dat we bijna zeker heel dicht bij dat opwindende moment zijn dat we onszelf onmiddellijk oog in oog met de Heer Jezus zullen vinden. Hoe dicht we bij de Opname zijn - als we dat konden weten - zou waarschijnlijk alle angsten wegnemen.

Ik ben verheugd jullie te kunnen vertellen dat mijn nieuwe boek, Rapture Ready … Or Not: 15 Reasons This Is the Generation That Will Be Left Behind, op dit moment wordt voorbereid in het uitgeefproces. Vanwege het late profetische uur heb ik het gevoel dat dit een boek is dat ik in opdracht heb geschreven. We zullen jullie binnenkort meer kunnen vertellen, als de Heer het wil.

Noot van de auteur: Dat boek, gepubliceerd in 2016, is beschikbaar op Amazon.

Bron: Rapture Delayed :: By Terry James - Rapture Ready