Printen??? Spaar papier en inkt.

Rabbijnen zeggen dat arabische onrust signalen zijn van de spoedige komst van de Messias.

23 februari 2011 door Joel C Rosenberg

Een aantal invloedrijke rabbijnen zeggen dat de onrust in de Arabische wereld signalen zijn van de komst van de Gog en Magog oorlog en de spoedige komst van de Messias, zo melde woensdag een toonaangevende Israëlische nieuwsdienst.

Het artikel is in overeenstemming met soortgelijke rapporten in de afgelopen jaren welke suggereren dat een groeiend aantal rabbijnen geloven dat de oorlog van Gog en Magog en de Messias binnenkort komen.

Rabbi Yehuda Michel Lefkowitz, bijvoorbeeld, beschreef in het Ynet News artikel als "een prominente rabbijn," is naar verluidt "er zeker van is dat God de onrust veroorzaakt om de mensen op hun plaats te zetten." Said Lefkowitz: "God gaat vernederen (dit gevoel) van zondige trots. In eerste instantie was er een kleine brand hier, in een staat die dachten dat groot en sterk is en plotseling hulp nodig heeft vanuit de hele wereld. Geen oorlog, niets bijzonders, gewoon een kleine brandje."
Rabbi Chaim Kanievsky, beschreef in het Ynet artikel een "onconventionele Litouwse leider waarvan wordt verondersteld om mystieke krachten te hebben", en onlangs sprak van tumultueuze gebeurtenissen onderweg naar Egypte, Libië, Tunesië, Iran en elders in het Midden-Oosten. "Mensen kwamen bij mij en zeiden dat het 'Gog en Magog," zei hij. "We kunnen het niet weten. Maar het is waarschijnlijk dat een eventuele onrust die God creŽert, laat zien dat de Messias komt, en dat we moeten beginnen om ons voor te bereiden en sterker te worden. "

Over dit laatste, ben ik het eens met Rabbi Kanievsky - de oorlog van Gog en Magog nadert, de Messias komt, en we moeten worden voorbereid en geestelijk sterker groeien tot de Heer ons weg neemt. Dat gezegd hebbende, vermoed ik dat de rabbijn en ik het oneens zijn over de identiteit van de Messias. Dat is een goede discussie om aan te gaan, vooral nu. De Hebreeuwse profeten vertelden ons de Messias geboren zou worden in Bethlehem Efratha, de mensen zou dienen in het duistere regio van Galilea, zou leren in gelijkenissen, wonderen zou doen, zou lijden en als een schuldoffer voor onze zonden sterven, en dan zou opstaan en Zijn lichaam zou niet vergaan in het graf. Wat meer is, in Daniël hoofdstuk 9 leren we dat de Messias zal komen, om te boeten voor onze zonden, en zou worden “afgesneden” voor de Tweede Tempel werd verwoest en Jeruzalem verpletterd door de Romeinen. Dat betekent dat als de Messias niet zou zijn gekomen voor 70 na Christus, Hij nooit gaat komen.

Ik weet dat er een schaduw van twijfel is of dat onze Messias al is gekomen, en dat Hij terugkomt, eventueel sneller dan we ons realiseren. Vandaag zien we het type van "opstanden" en "wetteloosheid" waarvoor de Heer Jezus waarschuwde in MattheŁs 24 en Lukas 21 en aan Zijn wederkomst zou voorafgaan. Wat meer is, ik denk dat we gestaag naderen van wat de Hebreeuwse profeten noemen "Dag van de Heer," de tumultueuze gebeurtenissen die ons direct zullen leiden in wat Jeremia noemt "de tijd van de benauwdheid voor Jakob" (Jeremia 30:7), en wat Jezus Christus noemde de "Grote Verdrukking" (MatteŁs 24:21), wat de apostel Johannes beschreef in de gruwelijke detail van de Apocalypse .